Skip to main content

lupa.

Assalamualaikum...

pernah kah korang mengambil kesempatan di atas kelemahan seseorang??
mesti lah pernah kan..
hidup kita ni ada yang lemah ada yang kuat..

misalnye dalam sukan..
bila kita masuk satu2 pertandingan,kita mesti nak memang kan..
kita berharap kita boleh mengalahkan mereka..
bila kita dah menang mesti lah sebab lawan kita tu ada kelemahan..
kan??kan??
hehhe..

sebenonye nak cerita tentang suami aku ni..
mengambil kesempatan diatas kelupaan aku ni..
semalam..sambil belek2 katalog produk kecantikan...

Diana:abang,kita nak beli la produk XYZ ni..harga dia rm399 ..mahal ni..mesti berkesan ni..

Abang Lan:hari tu kata tak mau guna produk mahal2..kata membazir..

Diana:eh!!kita ada kata gitu ka??

Abang Lan:ya la..abang ingat lagi sayang cakap macam tu dulu..

dalam hati aku ni tertanye2 je,
biar betul aku ada cakap gitu..
tak mungkin!!!!
nanti dia..nak kena kan aku ye...
aku nak kena kan dia balik..!!

Diana:ye ke kita cakap?tak mungkin la..cuba abang ingat betul2 pompuan
mana yang cakap macam tu kat abang..ha....!!!

Abang Lan:tak la....abang saja2 cakap ja..((sambil senyum2 malu))

ha..nampak kan??mentang2 aku ni pelupa..
dia ngambil kesempatan tau...
kena pusing sekali baru nak ngaku!!

huh!!ini diana la...
heheh

sekian...




Comments

  1. hakhak comelnya. kak diana kena slalu ingat la :P

    ReplyDelete
  2. huahuahua Kak...
    adeh sekali hubby bagi terbaikkk punya ayat...

    ReplyDelete
  3. hahah.ala akak.siap bagi ayt cmgitu.mstla gelabah suami.akk tuh.hee

    echah anak mashuri

    ReplyDelete
  4. bijak betul awk pusing2 sket ayat tu..hehee

    ReplyDelete
  5. hahah,, tau takut si suami tu,, kehkeh,,

    ReplyDelete
  6. keh2.. nasib baik abg Lan jawab secara cool. klau tak, kantoi pulak. heheh.. comel la abg lan bergurau pastu senyum2 malu. keh2

    Senyum-senyum cek mek kelantan ,
    Senyum molek bukan sebarang ,
    Senyum comel dari Abang Lan ,
    Senyum untuk kak D tersayang.

    Cewah!Mari Senyum! 1..2..3.. (^__^)

    ReplyDelete
  7. hek hek hek . bijak akak diana pusing2 . hehhehe :D

    ReplyDelete
  8. best jgk teknik tu. nanti boleh try jgk :)

    ReplyDelete
  9. @NOOR FATIN
    tu la..
    tapi biasanye apa akak cakap akak tak lupa la..
    selalunye lupa yang melibatkan barang2 je..
    heheh

    ReplyDelete
  10. @Tanpa Nama
    echah..
    teknik pertahan kan diri dalam rumah tangga tu kena ada la..
    hahha

    ReplyDelete
  11. @sarah-najwan
    heheh..
    dia ingat dia je pandai pusing2..
    hahah

    ReplyDelete
  12. @Fariq
    lelaki memang perangai gitu kan??
    asyik kenakan orang je..
    huh!!

    ReplyDelete
  13. @The Crow Empire
    hahha..
    tak de mana comel nye..
    dia senyum sebab kantoi la..
    heheh..

    ReplyDelete
  14. @LehaMY
    kena bijak le..
    kalau tidak kita dikena nye..
    hehhe

    ReplyDelete
  15. @Sasa Al-Sharif
    ceh!!
    nak ikut teknik dia ye..
    lelaki!!
    hahahah

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …