Skip to main content

kemalangan depan sekolah!

Assalamualaikum...

selamat pagi semua..
ada yang dah nak bergerak ke tempat kerja??
keluar la awal sikit..
untuk mengelak kan kesesakan..

maklum la..pagi2 macam ni semua orang ada hala tuju masing2..
ada yang nak ke pasar..
ada yang nak pi kerja..
nak balik kampung pun ada..
sapa tau..??

bila keluar awal tak la kita memandu dalam keadaan tergesa2..
bercerita tentang memandu aku nak cerita tentang
kenangan masa aku kecik2 dulu..
tak la kecik sangat,dalam umur 8 tahun la..

jam 7.15 pagi tu waktu paling sesak kat depan sekolah kebangsaan kampung kota..
tu sekolah rendah aku dulu..
lagi 15 minit nak memulakan seisi persekolahan
tiba2 je dengar satu dentuman kuat..
semua orang kat depan sekolah tu terkejut

peliknye pemandu berkereta kuning tu terus meluncur laju
tanpa mempedulikan nyawa kanak2 yang dilanggarnye tu..
melambung kawan aku tu..

cikgu yang bawak pi hospital.
dekat setahun Ayu nak sembuh..
koma beberapa hari..
sebab kecederaan teruk di kepala..

masa dia dah sembuh dan kembali bersekolah
semuanye berubah..
dia jadi pendiam..
muka dia pun berparut..
ambil masa bertahun jugak la dia nak kembali cergas macam kawan2 lain..
kesian kat keluarga dia sebab
kemalangan tu berlaku depan mata tok wan dia.
rumah dia betul2 depan sekolah tu..

masa kemalangan tu tokwan dia siap Azan kuat2..
tok wan dia tak berapa "sihat"..
dia memang suka merayau2 tepi jalan..
tengok budak2 sekolah..
tapi tokwan dia tak kacau orang..

tapi dia tau tu cucu dia kan..
jadi dia menangis la..
sedih giler lak aku rasa..
dah la..

sekian..!

Comments

  1. sesuatu kejadian itu selalunya akan menyedarkan kita...semoga kita sentiasa berhati2 di mana2 saja...

    ReplyDelete
  2. salam diana, aduhhhhh pagi2 dah buat BSB sedih nieee...

    ReplyDelete
  3. Sedihnya..
    Ya Allah..
    bila kita ada anak kecil.. pasti tersentuh sangat hati...
    budak kecil yang belum mengerti apa.. :'(

    ReplyDelete
  4. macam2 perasaan menerpa bile bace entry nie..sedih, geram, runsing....
    tp alhamdulillah, ayu dah sembuh

    ReplyDelete
  5. kalu nk cepat gtu lah diana..mesti kita bw laju2 tanpa hirau kan org lain...

    ReplyDelete
  6. @A.S.T.I.N.A
    tu la..tak tau macam mana keluarga nak hadapi kan..
    sedih!!

    ReplyDelete
  7. @eRaY
    alhamdulillah..
    semoga pelakunye dapat balasan yang setimpal..

    ReplyDelete
  8. kesiannya...
    sy pon pernah alami kejadian camtu...
    tp masa nak balik la..
    masa nk lintas jalan tu, ada motor langgar budak drjh brapa ntah..
    btol2 depan sy.. seinchi je..
    mlambung gak la budak tu...
    padahal guard dah letak papan tanda berhenti tu..
    pastu motor tu blah camtu je..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …