Advertisement

jumpa duit seratus!!!

Assalamualaikum..

kalau la...
kalau korang jumpa duit seratus kat tepi jalan apa korang akan buat??
masa sekolah rendah dulu soalan ni cikgu mesti ada tanya kat korang kan??
jawapan yang cikgu sematkan dalam kepala kita ialah
sila hantar ke balai polis..
ye kan??

tapi tu masa kita kecik..
lagipun masa kecik jangan harap le nak terjumpa duit seratus..
seringgit pun payah bebeno..

masa korang beso ni apa la gamaknye yang
korang akan buat bila jumpa duit seratus..??
tanye kawan..
"aku jumpa duit seratus le..
nak buat cemana ni?"

korang yang jumpa,tapi korang tanye kawan..
sah la kawan tu jawab..
"pi hantor ke balai polis le.."
jawapan lain..
"kesian le sapa yang empunye duit tu..tak baik kamu makan duit tu tau.."
jawapan lain..
"kalau tak de sapa2 yang punye letak je dalam tabung masjid.."
jawapan lain..aih!!sudah le..

tapi ..nak tau tak..?
kalau kawan korang tu yang jumpa dia masuk poket dia je..
tak de nye dia nak hantor ke balai polis la..
tak denye dia ingat makan duit tu tak baik..
tak de nye dia nak letak duit tu dalam tabung masjid..

dia memang nasihat kat korang gitu sebab bukan dia yang jumpa..
hahahah

sekian..

Catat Komen

10 Ulasan

  1. Kalau bg polis, rasa2nya polis buat aper..?

    Wahai saya, sila prasangka baik2..
    Maafkan saya Tuan polis...

    BalasPadam
  2. hehee masuk poket jer lah!

    BalasPadam
  3. nak boh poket pon tak gamak nih.
    tapi kenapa kita tak penah jumpa dwet seratos?
    sebab orang lain dah ambik dulu :p

    BalasPadam
  4. kalo saya jumpa mmg ke tabung masjid la jwbnye,, tapi tak penah jumpe,, nak makan duit tu haram sebab tak tau sape punya, bagi polis kang, paham2 je la,, so ke tabung masjid je la,, dlm ati niat semoga tuan punya duit ni dpt pahala yg berlipat kali ganda.. wallahualam..

    BalasPadam
  5. tgk tempat la. kalau masih boleh tau siapa pemilik, kena simpan dan cari tuan empunya. tapi kalau di tempat keramaian, aku tibai ja. tanya orang sekeliling konpem semua mengaku

    BalasPadam
  6. kalu ezzu x ambk...biarkn jer kat situ..heheheeh

    BalasPadam
  7. hehehhe..biasanyer tanya org,ader ilang duit tak?tapi jgn bagitau nilai,hehehe...xpom kalu susah sangt,letak jek kat tabung surau..dapat gak pahala,dua2....

    BalasPadam
  8. Boleh ker gini sis, kalo dapat duit seratus simpan dalam album, buat koleksi, kira le dalam seumur hidup ni berapa kali jumpa duit orang..hehe...

    BalasPadam
  9. hahahhaa... dulu sy kalau jumpa duit rm5 atau 10, sy topap.. sebab bukannya makan.. haha.. jahil sungguh masa tu.. waktu gila topap.. heheh...

    BalasPadam
  10. penah jumpa! ms tu kt stesen lrt sg besi. bwh tangga n kebetulan xde sape2 kt situ. sy n hubby (ms tu boipren) amik n g belanja nk raya.he3. tp mgg depannye, hubby (boipren) ilang rm400, ade pencuri masuk umah. Ape kesimpulannye di situ? hu3

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)