Skip to main content

hitam atau biru??

Assalamualaikum..

korang ingat tak yang aku cerita cincin aku hilang??
dah jumpa dah..semalam!
kan dah cakap kan..
hilang sekejap..
pastu mesti jumpa balik..
hilang tu sebab nak bagi aku runsing dan tertekan je..

aih..marah kat diri sendiri je ni..
aku yang cuai..

nak tau jumpa cemana??
semalam selepas maghrib..

Lan:jom kita pi makan.

Diana:jom.... :))

Lan:lekas siap..

aku pun siap2 kan maisara dulu..
pastu baru siap kan diri sendiri..

buka almari nak ambik jeans..

Diana:((dalam hati))mana jeans biru tu???
oooo..jeans tu dah pakai masa pi tengok adik nurin semalam..

ha???jeans biru??
cepat2 cari jeans biru tu dalam mesin basuh..
mujur la kain baju dalam mesin tu belum berbasuh..
hehe..

seluk poket jeans dan.....
jumpaaaaa!!!heheh..

patut la masa aku cari semalam tak jumpa..
rupanye silap jeans..
aku pi cari dalam jeans yang kaler itam
hahah..

apa yang aku pakai pun aku tak ingat..
pelik!

sekian..






Comments

  1. HAHAHA . sendiri yg hilangkan . =)

    Jom Baca NI
    http://myungdae92.blogspot.com/2011/01/rindu-blogging.html

    ReplyDelete
  2. Haaaa kan..? betul time dah tak cari, jumpa!!

    ReplyDelete
  3. ooo.. saya ingat akak nak konpius kan saya tadi suruh pilih hitam ke biru, dua2 saya suke.. :p

    *Lan tu nama laki akak ke??
    kim salam abg Lan ye.. :p

    ReplyDelete
  4. Pelik pulak? ahaha.. Nasib baik tak dicuci lg seluar tu kak. Klau tak, abg Lan kene beli baru la nampaknye. heheh..

    Abang Lan : "Aduh..."

    hehehe.. (^__^)

    ReplyDelete
  5. biasanya senang saja nak ingat balik apa yang kita lupa di mana kita letak...

    time solat!

    ReplyDelete
  6. haha.. lupe pakai yg mana.. kdg jadi pd diri sendiri gak

    ReplyDelete
  7. hehe..lampi lah kak diana nie..
    alam tak jalan2 blog kak diana ...
    sowi aw, busy dengan asaiment dan dalam proses uruskan projek..

    ReplyDelete
  8. seluar pun bulih tukar kaler..banyak sgt pikir pasal entri blog nie..hehhe

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dah jumpa cincin tu.. selalu mcm tu, bila dah tension, benda2 kecil mcm tu pun kita boleh confuse dan lupa kan..

    ReplyDelete
  10. agak kantoi di situ..
    malas baguh baju.. hahah.. ;-p

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …