Skip to main content

ciri2 lelaki tidak matang??

Assalamualaikum...

meh2 nak kongsi satu benda menarik..
ni aku dapat dari mulut beberapa orang lelaki..
tak tahu la betul atau tak,korang je lah 'yang tentukan ok..


ciri2 lelaki tidak matang:-

HIBURAN
~meminati artis wanita kerana kecantikan nye.
~suka rancangan nyanyian realiti tv seperti mentor dan AF.
~tidak gemar membaca surat khabar.
~lebih tertarik kepada berita hiburan
~kurang gemar menonton berita.
~setiap ahad wajib menonton melodi.
~pi mana2 mesti nak dengar lagu.

TELEFON BIMBIT
~suka bertukar2 telefon bimbit
~suka menunjuk2 telefon bimbit pada kawan2 walaupun kawan2 malas nak tengok
~duduk saja2 asyik belek enpon..
~selalu tak de duit nak topup

KEKASIH/PEREMPUAN
~suka bercerita pada kawan2 tentang kekasih yang baru dikenali
~hubungan cinta tak kekal lama.
~selalu menetapkan syarat kepada kekasih.
~bila bergaduh dengan kekasih tak pandai sembunyikan muka kecewa di depan kawan2.
~bila putus cinta suka memburuk-buruk kan bekas kekasih kepada kawan2.

KEBERSIHAN
~basuh baju sebulan 3x
~mandi bila nak keluar rumah saja..

PAKAIAN
~kadang2 pakai seluar pendek pi beli rokok
~mintak duit pada mak ayah kalau nak beli baju dan jeans.
~suka jadikan fesyen artis sebagai rujukan.

tetttttt!!dah habis..
ha..cemana..ada tak salah satu diatas tu milik korang2 wahai lelaki??
kalau ada..sah la..
korang belum bersedia untuk jadi seorang pemimpin dalam rumah tangga..
heheh

sekian..



sumber:**ong/abdul ****an

Comments

  1. saya bukan lelaki. tak boleh nak jawab soalan cik blog.

    ReplyDelete
  2. err...mcm mana pulak nak tau lelaki tu sorg yg matang?

    rata2 lelaki kebanykannya nmpk mcm ade jer ciri2 kat atas termasuk la belalang...ngee

    ReplyDelete
  3. haha..yang part cinta tu memang kena la..nak tnjuk aweks sangat..padahal hubungan tahan brape hari je..mmg tak matang btol..

    pasal hiburan pon btol..terlalu fanatik kat artis..tu bukanlah sifat seorang yg matang..

    dlu JT ske layan gak bab artis2 ni..AJL, artis paling popular ske sgt tgk..bila naik usia, benda tu mcm sampah je..takde pape perasaan..baik layan blog lagi bagus..ngehh..

    ReplyDelete
  4. ada yg ada...ada yg takder..so aku nie lelaki separa matang..hahahaha

    ReplyDelete
  5. erk,, macam ade yg kena la,, adeh.. nak buat camne kak, saya masih blaja,, tapi tak semestinya tak matang,, ngeh.. kalau kawin anak dah 5.. :p

    Aku Hampir Jadi Super Hero

    ReplyDelete
  6. HIBURAN: tak layan mentor dan AF.
    paper beli setiap pagi.
    tertarik pada berita sukan
    suka pada musik.

    TELEFON BIMBIT:
    benda no 5 dalam hidup.!

    KEKASIH/PEREMPUAN:
    Serius..tak kekal lama.
    sentiasa cool.
    lebih professional bila putus.

    KEBERSIHAN:
    petang buka,malam basuh
    x suka bazir air..jadi mandi 3x sehari jer.haha

    PAKAIAN:
    suka pakai seluar pendek.lebih santai.
    dah keje..nak minta duit apa lagi.uh!
    fesyen simple n easy...tshirt dan jeans.

    so,setiap lelaki ada perbezaan.tapi kalau seperti yg akak bagitau memang ternyata masih kebudakan.

    ReplyDelete
  7. lelaki tak matang?? heee i like entry ini..:)

    ReplyDelete
  8. alahai, aku kalau driving asyik nak dgr lagu ja. hehe.. tapi aku tak eksaited pulak tgk af dan mentor. selalunya wanita ja yg suka ikuti af dan mentor ni.

    pakai seluar pendek tak biasa tayang kat umum. segan tayang betis berbulu.

    tp jeans lusuh & koyak masih pakai. dah azam tak mau pakai. tp susahnya nak buang peel tu ibarat bantal busuk baby. ada yg baru masih nk pakai yg koyak lusuh

    jumpa rakan setugas kat luar sambil terkejut diorang tnya "is that u?". malu sikit

    ReplyDelete
  9. wah..byk btul ciri2nya..

    saranan utk adik2 manis..baca biar fhm n3 kak diana ni yer..akak xpe..akak da kawin..ehhee

    ReplyDelete
  10. ehhe...betul tuh.tp laki kalau ckp xmtg marahhh..ekkekek

    ReplyDelete
  11. matang itu sangat penting..kalau tak 'next plz'..hahaaa

    ReplyDelete
  12. Betullah ni Kak Diana.... tapi mmg ramai pun lelaki camtu sekarang.. huhu susahnyee.e..

    ReplyDelete
  13. errr... akak rasa sy ada memburukkan bekas kekasih x? huhu.. ;-p

    ReplyDelete
  14. hehehe...nasib baik la takder ciri2 tu...maknanyer dah matang la ni ek

    ReplyDelete
  15. @eija hassan
    terima kasih sebab 'like"
    heheh
    betul kan??

    ReplyDelete
  16. @She's retarded
    tak pe2..
    sama2 kita menyelami sifat2 lelaki
    sepertimana mereka selalu menafsir kita..
    hehheh

    ReplyDelete
  17. @Belalang Hijau
    tu kena buat servey dulu la..

    oh..tu maknanye ramai lelaki
    tak boleh jadi pemimpin..
    kena tunggu betul2 matang baru boleh!
    heheh

    ReplyDelete
  18. @Jejaka Terhangat
    kan..??
    part hiburan tu pun akak setuju jugak..

    ReplyDelete
  19. @Ujang9897
    mana yang bukan??
    akak rasa semua betul..
    hahahahha

    sila mengaku ye..
    jangan merasakan diri sendri sudah matang hanya kerana anda tidak ada ciri2 diatas..
    hehehhe

    ReplyDelete
  20. @Fariq
    semua lelaki orang boleh kawen ..
    ada yang boleh menghasil kan sperma..
    tapi sedikit saja yang boleh menjadi pemimpin..
    hehhi

    ReplyDelete
  21. @biskut
    hahahah..
    akak gelak guling2 dengan suami bila baca part
    petang buka malam basuh tu...
    hahhahah

    ReplyDelete
  22. @Gadis..
    terima kasih..
    semakin ramai yang lambat matang ni gadis..
    hehe

    ReplyDelete
  23. @Sasa Al-Sharif
    tu makannye kamu dah matang sebab
    kamu cuma suka dengar lagu time driving..
    bukan macam sesetengah lelaki yang headphone dok kat telinga je..
    dah macam cacat pendengaran dah..

    ReplyDelete
  24. @sarah-najwan
    hahah..
    tu la..
    kita tak pe kan..
    dahkawen..
    suami kompem la cukup matang..
    hahhaha

    ReplyDelete
  25. @echah mashuri
    pemarah??
    itu jugak ciri2 lelaki tak matang..
    heheheh

    ReplyDelete
  26. @F@QIHFIQH
    hahha..
    hak kita sebagai pengguna tu..kan??

    ReplyDelete
  27. @A.S.T.I.N.A
    depa memang lambat matang..
    mungkin umur 40 baru nak matang kot..aih..lambat la wanita2 malaysia ni nak kawen ..
    hehhe

    ReplyDelete
  28. @Solihin Zubir
    hahahahahaah...
    tak de ke ada ye..
    rasa macam ada..
    ha..tak matang ni..sila berbaris di
    sebelah kiri ye..
    hahah

    ReplyDelete
  29. @ijatnuar87
    boleh kawen dah ni..
    siapa kan wanita bertuah itu>>
    heheh

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …