best nye nak tukar kereta!

Assalamualaikum...

tak sabar2 nak tunggu suami balik jam 4 petang ni..
di kata nak bawak aku pi tengok kereta..
wah!!pakai kereta baru la kami nanti..
suami kata dia teringin nak pakai BMW 5 series sedan.
baru ni la kami nak merasa ada kereta best..
hehhe..tak nak dah pakai kereta malaysia ni..

berkat kesungguhan suami aku
akhirnye kami berjaya la mendapat pulangan yang lumayan..
jadi ni lah masa nye untuk kami merasai apa yang kami usahakan..

raya cina ni kami nak balik kampung..
kesian tengok mak mertua aku tu..
dah berapa lama barang kemas tak berganti..
jadi nak la bawak dia pi beli apa yang dia nak..
nanti lain minggu nak bawak mak aku pulak..
hasil yang kami dapat ni nak la kami kongsi dengan orang2 yang kami sayang..

suami pun dah bersetuju nak
besarkan rumah mak kat kampung..
tahun lepas memang dah besar kan..
tapi keluarga semakin membesar..lagipun senang nak berkenduri kendara..

untuk tahun ni kami suami isteri dah rancang nak
hantar mak aku dan mak mertua pi mekah..
bukan melalui tabung haji..
nak tunggu tabung haji
memang lambat la.jiran mak aku kat kampung
dah 2 tahun tunggu tabung haji tak panggil2 pun lagi.
pergi melaui pakej haji je lah senang sikit..


yang lain2 tu kami tengah rancang ni..
perbelanjaan untuk raya tahun ni pun suami aku akan tanggung untuk
semua ahli keluarga kami..
mungkin raya tahun ni suami aku kan ambik cuti 3 minggu sebab
kami dah rancang untuk
bawak
semua ahli keluarga pi ke disneyland
untuk bercuti..


ya allah..
best nye berangan..
patutlah ramai orang suka berangan ye..
rupa nye berangan tu sangat sedap..
hehehhehe..
jangan marah ye kawan2..

sekian...



Post a comment

38 Comments

  1. lor...berangan jer? belalang baru nak ngaku yg kita nih adik-beradik...hahaha

    ReplyDelete
  2. Takpe... bila ramai membaca.. kata2 jadi doa.. Amin..

    ReplyDelete
  3. kalau akak diana punya angan2 sehebat ini.. apatah lagi si maisara kan.......

    ReplyDelete
  4. ala ingatkan tul2 baru nak kata...ish best nyer...dapat durian runtuh ker? takpe dari angan2 jadi kenyataan...inysaAllah...

    ReplyDelete
  5. Ya Rabbi .. Tipah tertipu rupanya. Eh .. kakchik tertipulah, hihi ..

    ReplyDelete
  6. hahaha bersungguh² sy bc..cis CIS cis...

    angan² tkr jd doa..insyaAllah termakbul =)

    ReplyDelete
  7. haha..ingat dah menang loteri tadi....

    ReplyDelete
  8. angan-angan jadi kenyataan suatu hari nanti..amin

    ReplyDelete
  9. the power of dream.. mudah2an jadi kenyataan.. mmg best berangan ni kan..

    ReplyDelete
  10. wah, ada rezeki terpijak nie.. Ahalmdulillah..

    ReplyDelete
  11. ahahhaa.. ngek btoi akak ni...
    melampau btol angannya.. hehe..
    tp, x mustahil kan...
    sy doakan akak.. amin.. :D

    ReplyDelete
  12. ahaha ingat realiti. Memang best berangan ni. Sy pun ade jgk berangan. Tp tak la berangan jauh sgt. Sekadar berkahwin dgn duta Maybelline jek. heheh..

    Kesian Tabung haji kene komplen. heheh..

    (^__^)

    ReplyDelete
  13. alahai, tadi baru mau cakap yg aku mengidam naik kereta bmw. akhirnya kisah berangan pulak

    ReplyDelete
  14. memang best! lagi2 kalau melibatkan duit juta2...makcik kayo!

    ReplyDelete
  15. xpe diana...
    berangan itu percuma..
    tak dak sapa marah..hehe

    **nape sakit leher?

    ReplyDelete
  16. berangan tak slh kan....mn tau satu hari ada rezki....

    ReplyDelete
  17. @Belalang Hijau
    hahah..
    sekali sekala..
    berangan je la yang mampu..

    ReplyDelete
  18. @tim
    uih..
    dia lagi dasyat..
    siap ada dialog dua hala lagi..
    hahaha

    ReplyDelete
  19. @kakchik@ella
    hehehe..
    tertipu jugak kakchik akhirnye..

    ReplyDelete
  20. @YanaMIB
    hahah..
    yana pun terkena..
    akak boleh berangan je la yana..

    ReplyDelete
  21. @munna
    Amin..
    terima kasih munna
    kerana mendoakan..:)

    ReplyDelete
  22. @Hanis Azla
    betul kak..
    malam2 sebelum tidur berangan je la,..
    buat naik semangat...

    ReplyDelete
  23. @Lizzie Yasmin
    hehehe..
    lizzie ni mesti tak habis baca entry ni..

    ReplyDelete
  24. @Solihin Zubir
    hahah..
    akhirnye kamu tertipu jugak dengan akak..hehhe

    ReplyDelete
  25. @The Crow Empire
    orang kalau dah sampai tahap beramngan kawen,
    tu dah jadi wajib kawen tu..
    tak boleh lengah2 dah..

    duta maybelline tu..
    dashat!!!

    ReplyDelete
  26. @Sasa Al-Sharif
    nak naik ke??
    apa lagi..
    start la berangan,..
    heheh

    ReplyDelete
  27. @makdara TERdiva
    tula..
    orang pompuan kalau bab berangan mesti tak lari dengan duit..
    heheh

    ReplyDelete
  28. @sarah-najwan
    saya selalu berangan gini..
    rasa best je..

    sakit leher sebab
    silap tidur kot..

    ReplyDelete
  29. @zura@iwan harap 2 la..
    dapat beli umah besar macam zura pun cantikkkkk!!
    hehehhe

    ReplyDelete
  30. ahhahaha....macam best camtuh kan akak!:)

    ReplyDelete
  31. adeh akak,,, baru je nak sejuk perut ni ade akak sorang mcm ni,, alih2 kuat berangan rupanya,,,, adeh2..

    ReplyDelete
  32. kak,sy tertipu skejap..aduiii ingat nak tumpang balik kg nanti,heheee pe pun entry terbaik ni kak,tahniah la..hehee

    ReplyDelete
  33. @echah mashuri
    berangan pun dah best..
    kalau jadi kenyataan lagi la best..:)

    ReplyDelete
  34. @Fariq
    hahahha..
    aduhai..
    ramai yang tertipu nih..
    sekali sekala kena jugak berangan,..
    sebahagian dari nikmat yang allah bagi..
    kita gunakan lah..
    hehhehe

    ReplyDelete
  35. @Woofer Storm
    hahha..
    siap nak tumpang balik kampung ye..
    tak pe..
    kalau jadi kenyataan akak tumpangkan..
    hhehe...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)