Skip to main content

baru 50 hengget!!!

assalamualaikum...



Pernah tak terjadi pada korang insiden tersilap kereta??
hahhaha..mesti ada yang pernah kan>??

meh nak cerita..
malam semalam aku dengan suami keluar la..
bawak adik aku ni pi bank..dia nak ambik duit..
sampai je kat public bank tu dia turun dan suami aku gerak kan kereta ke depan sikit dari
tempat yang dia turun tadi..
sikit je..bukan jauh pun..

bila dia keluar je dari bank
aku tengok dia masuk kereta lain..
pelik jugak aku tengok,datang dengan aku tapi nak balik naik kereta lain pulak..

aku pusing belakang lagi,
aku tengok dia keluar dari kereta tu sambil sengih macam kerang busuk..
sah le..
tersilap kereta..!hahahh...

masuk dalam kereta aku tanye dia..
"hang kenai ka dia.?"

"tak la..azam tersilap kereta.."
sambil senyum2 malu...
hehheh...

baru bawak keluar duit rm50 dah
silap masuk kereta..
kalau rm50 ribu cemana la..

kan?????

Comments

  1. huhu.. camne la boleh menonong je masuk.. seronok sgt le tu

    ReplyDelete
  2. Salam sis diana! ahakssss.sian kat azam.kalau 5 riban bawak kluar dari bank,kompem balik naik helikopter.hehehehehehehehehe.Hampeh!;p

    ReplyDelete
  3. hehe...dia nak cepat kot akak.kot2 takot org nak rompak duit uh.ehhe

    ReplyDelete
  4. salam, Haaahhha BSB pernah tersalah moto adalah...cuba nak masukan kunci kat moto tapi tak boleh2 ruper2 nyer salah moto daaa..nasib baik tuan moto tak ada kat situ.

    ReplyDelete
  5. hehe..tak penah terjadi tapi kawan penah gak la..malu jugak kan?

    ReplyDelete
  6. hahaha,, mesti merah padam muka dia dlm kete tu,, hehe

    ReplyDelete
  7. mesti malu sgt....hahhaa...

    ReplyDelete
  8. shera pernah hampir2 silap msk kereta... nsb baik perasan... kalau tak mesti malu gak...

    ReplyDelete
  9. hehehe...konpem malu giler ni...camane la boleh silap...sib baik xkena culik....huhu..

    ReplyDelete
  10. pnah gak silap kete..
    tp xsmpat masuk ag..
    bru nk bukak tngok org len kt dlm..
    heeee..

    ReplyDelete
  11. ahahhaa.. mesti malu deyhh.. hehe..

    ReplyDelete
  12. Hahahhaaa....ellen gelak2 giler kat sini sis sebab ellen pun pernah ada kisah cam ni..memalukan gak...hahaaaaa

    ReplyDelete
  13. haaha...tergelak aku kat sini baca entry ni...camaner lah yer time tuh??...sabau jerlah.

    ReplyDelete
  14. xpenah lgi berlaku gini..
    ni tentu asik dok mikir nk beli gapo..pastu tgk kete lebih kurang je..main naik je..

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …