Akukah Tanggang?

Assalamualaikum..

selamat petang semua..
aku sedang menonton drama "aku kah tanggang?"..ni drama lama kan??
tak pernah tengok pun sebeelum ni..
ni la baru berkesempatan nak tengok..
sebenarnye semalam pun ada tengok..best jugak..
lagu tema cerita ni memang Adi Putra yang nyanyi ye??oh..sedap jugak suara dia..

si tanggang..
masih wujud sebenarnye manusia seperti ini...
bukan dalam drama dan filem saja..
dalam realiti kehidupan ni entah berapa ramai yang sudah menjadi tanggang..
tanpa kita sedar..

ada orang yang merasakan dia sudah cukup memberi pada ibu bapa..
tapi kenapa ibu bapa masih mengeluh.. masih rasa tak cukup..
kenapa??
sebab bukan harta benda yang mereka minta..
mereka ingin kan perhatian..
belaian..kasih sayang...
sebagaimana mereka membelai,melayan kita
medakap kita waktu kita kecil dulu
sebegitu jugak la yang mereka mahu..

ada orang yang bila sudah berkahwin,
rumah tangga adalah keutamaan dia..itu memang patut la..
tapi selain rumah tangga,keluarga dia juga adalah keutamaan..
keluarga bukan cuma isteri dan anak2..
tapi melibatkan ayah,ibu,ayah mertua,ibu mertua dan adk beradik..
maknanye semua itu keutamaan dia..

bila dia bertanggungjawab terhadap setiap keluarga dia..
itu lah pemimpin yang terbaik!

Post a comment

9 Comments

  1. cerita tuh unjung2 dia adi tuh mimpi.buang karan tul.ehhehe

    ReplyDelete
  2. ye ha..baru blik skol nih..merentas desa tau..hee

    tu la..drama ni da main dulu..pastu ade prob ttg citer sakti delima..dia gnti dgn citer ni..saya tgk yg sakti delima tu..

    tang tanggang moden ni..ada dlm masy kita skrg..semoga kita seme dijauhi dr sikap si tanggang moden ini..

    ReplyDelete
  3. Best lah dapat tengok drama tu..sesuai untuk anak2 yang seakan2 dah melupakan jasa ibubapa dan menidakkan kewujudan ibu bapa dalam hidup mereka sebab ego telah menguasai diri..itu cerita dulu, entah bagaimana plak dengan tanggang musim moden..hehe..

    ReplyDelete
  4. btol tu kak,memang dah ramai yang jadi tanggang moden,tak reti menilai pengorbanan seorang ibu,sanggup menjadikan ibu seperti hamba sendri..btol la,dunia semakin berakhir,apabila seorang ibu melahirkan tuannya...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum

    Ouh cite nie..dah keluar dh dulu kat tv9 dgn Tv3..lagu dier mmg best.

    ReplyDelete
  6. si tanggang tu terpaksa diulang tayang sebab nk ganti cerita delima sakti tu kan.. yg terpaksa dihentikan serta merta..
    hhmm.. mmg syok lagu kelahiran tu.. hehe..

    ReplyDelete
  7. erk,, jrg tgk tv,, tak tau,, mana satu yg betul ni, si tanggang ke si tenggang,, pelik2,, ke malim kundang,, lagi la pelik,, ngeh

    ReplyDelete
  8. mak ayah selaunya tak hairan sangat dengan duit ringgit kita.. apa yg mereka mahukan ialah perhatian dari anak-anaknya.. jadinya walaupun sibuk dgn rumahtangga kita, hati mak ayah pun kena sibuk kita jaga juga.. takut2 jd mcm si tanggang tu pulak kita ni kan.. Nauzubillah..

    ReplyDelete
  9. kalau tk silap ni masuk kali ke-3 citer ni diulang tayang..tapi citer ni mmg beshh..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)