Skip to main content

aaarrrrgggghh...kedutan???

Assalamualaikum...

selamat tengah hari semua..
hari ni dah hari jumaat..
cepat je masa berlalu..
bila cepat,rasa diri cepat tua pulak..
kalau boleh nak hentikan masa ni ..
tapi henti kan masa tak bermakna kulit pun berhenti berkedut..
hahha..
ada tak orang yang kulitnye tak berkedut sampai bila2??
mana ada..
mesti ada kulit kedut jugak...

kat tempat2 tertentu je kita boleh kawal kedut ni..
cuma boleh kawal..
bukan boleh halang kedutan..okey?
kedutan tetap terjadi..

bila bergambar tunjuk muka je..
amalkan gaya hidup sihat,lambat la kedutan tu nak datang..
cuma lambat,bukan tak datang kedut langsung.

tapi kat leher,bawah lengan ,kat dada..
dah ada tanda kedutan tu..
biasanye umur 50 dah ada kedutan ..kan??

korang guna produk apa ye??
lepas sekolah dulu aku guna fair n lovely..
sebab masa tu kulit itam..
tak jaga langsung..

sejak kawen sampai sekarang
masih percaya pada olay..
((walaupun kadang2 pakai jugak produk lain untuk test2 saje..hehhe))


sekian..


Comments

  1. Amy nie di lahirkan seorang yang berkulit gelap , wah statement jujur gitu tapi bila amalkan pakai olay dan mandian susu dari kecil sehingga besar alhamdulillah banyak perubahan tapi tak de la putih melepak cuma cerah je..

    ReplyDelete
  2. hukhuk..saya berkulit masak gak..hehe..

    tapi alhamdulillah..kulit saya jenis yg bukn bermasalah mcm senang naik jerawat ke dok..tang kulit kedut tu..ada gak..ehhe..maklumlah umor 30an kan..huhu

    tapi itulah..amalkan gaya hidup sihat..hepi go lucky sokmo2 deh..
    ..ehhehe

    ReplyDelete
  3. erk.. salah baca lak..
    ni hal mak2 je.. :p

    ReplyDelete
  4. kakchik pun ada gak kedut, kat mata. keturunan la Diana, sume adik beradik ada tang bwh mata tu. hihi ...

    ReplyDelete
  5. hehehe,,,cik tom mslh jerawat..tension2...duk kursus sini lg tension kuar lg byk jerawat...waa nak balik..huhu

    ReplyDelete
  6. kedutan itu tidak boleh dikawal .
    hhe

    ReplyDelete
  7. oh kalau ikut umur nak menghampiri tande2 kedutan gak nih adehhh. nak jugak tau ni ape produk2 yang berkesan :)

    ReplyDelete
  8. MDT dah guna banyak benda..bkn jenis yg setia punya kaki..haha!

    pernah guna F&L tu, nutrimetics,menard,avon, dn byk lagilah!

    tp yg terbaru ni guna tia amelia..tengok mcm ok jer..murah pun murah, pastu senang nak dpt

    ReplyDelete
  9. makcik sharifah aku tu kekal nmpk muda ja. ibu aku lagi muda tp ibu nmpk lebih tua.

    sungguh awet muda. jangan main suntik ok. hehe

    ReplyDelete
  10. apa susah..
    rendam kulit anda dalam softlan selama 2jam.. kemudian iron secukup rasa..
    masalah kedutan hilang! :D

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …