trend bertatu undang derita!

Assalamualaikum.

tahukah korang..
mencacah tatu dan bertindik memberi kesan yang tidak baik pada orang yang
mempunyai masalah jantung??
ianya boleh membawa maut..
tatu dan tindik pada telinga atau bahagian tubuh lain bagi pesakit yang berkaitan dengan jantung
berpotensi menyebabkan kesan mematikan pada jantung.

bertindik dan mencacah tatu akan menyebabkan radang pada lapisan dalam jantung.
ianya terjadi kerana bakteria menempel dan mula tumbuh pada jantung.
jika tidak diubati segera ia akan menyebabkan kerosakan yang teruk
pada otot jantung.

sebab itu lah orang yang mengalami masalah jantung
tidak digalak kan bertindik dan mencacah tatu..

sekian..

Post a comment

8 Comments

  1. ooo...masa bujang dulu lajak juga nindik sampai 2 ke 3 lubang kat atas cuping telinga...sudahnyer berkudis...padan muka...sekarang tinggal satu jer...kat tempat yg mmg dikhaskan untuk bertindik takde masalah kudis ke bisul ke hapapunn..

    ReplyDelete
  2. nmpk sakit je org buat tatu tu..tapi dorang buat jugak..ada yg islam pun buat..

    semoga kita ditetapkan iman dan taqwa..

    ReplyDelete
  3. kesimpulannya bertatu mempercepatkn proses kematian..hihi~ ^_^

    ReplyDelete
  4. memang tak baik untuk kesihatan .. dan sebab itu dilarang dalam islam bertatu ni

    ReplyDelete
  5. letak tahu bukan cantik pun, semak je mata. tapi memang bertatu tak baik untuk kesihatan kita pun.

    Latest Entri :
    1) Blogger Yang Mengancam
    2) Blog Giveaway dan Contest

    ReplyDelete
  6. pendek kata, bertatu dan bertindik mmg tak dibolehkan.. x kira la sebab apa pun.. kan..

    ReplyDelete
  7. ooo..
    ye ka...
    bertindik telinga boleh kan?

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)