semalam...

selamat kembali memblog kepada aku..
setelah sehari bercuti.
sebenornye semalam aku bercuti.
hehe..bukan cuti ape..tapi berehat sekejap dari
ngadap blog ni..
semua entry semalam.
adalah auto publish ye..
ade jugak bw..
tapi sekejap je..
tu pun curi2 masa..

sebenarnye semalam kakyong aku datang..
datang satu keluarga..
dengan anak dia yang 4 orang tu memang
meriah giler la rumah aku..
jarang2 sekali orang nak tengok rumah aku meriah
dengan budak2 gitu..

nak cerita sikit tentang kakyong ni..
sebenarnye dulu suami dia pernah kehilangan pekerjaan tau..
memang susah la dia time tu..
dengan anak 4 orang..
mau jiwa parah jugak..
suami dia kerja sana sini..
bile kerja orang pulak tipu gaji..
cukup bulan duit tak cukup nak bayar gaji..
cari lagi kerja lain..

last2 dia kerja bawak lori simen..
memang dugaan betul dia time tu..
mak aku la yang paling risau masa tu..
risau dengan masa depan cucu2 dia..
berdoa la mak aku siang dan malam..
sampai menitis air mata..

alhamdulilllah..
sekarang semuanye dah kembali stabil..
abang ipar aku tu pun dah mampu ade lori sendiri..
walaupun tak mewah macam orang lain
tapi tak la susah sangat macam dulu..

nak tau rahsia nye..
berdoa..
berjimat...
berusaha....!



Post a comment

12 Comments

  1. berdoa..
    berjimat...
    berusaha....!

    like that advice kak. selamat kembali

    ReplyDelete
  2. stuju!!doa tu pntg..knci utama Allah nak tolong kita~

    ReplyDelete
  3. Yes...
    Doa!!!

    itulah yang paling mujarab...!

    ReplyDelete
  4. wah canggih la akak ni.. siap main autopublish pulak tu :)

    ReplyDelete
  5. sasa..
    akak baru je
    jadi canggih ni..
    hahah...

    ReplyDelete
  6. SALAM,
    SETUJU, KITA BERUSAHA, KITA BERDOA DAN KITA TAWAKAL. INSYAALLAH, ALLAH SWT YANG MAHA PENYAYANG AKAN BANTU KITA.

    ReplyDelete
  7. semoga rezeki Allah pada kite sentiasa xputus
    =)

    ReplyDelete
  8. D : doa
    U : usaha
    I : ikhtiar
    T : tawakkal

    ReplyDelete
  9. stuju..doa dan berusaha tue perlu seiringan..kalau doa je tak guna jugakkan ;)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)