Skip to main content

laki orang pun nak ke??

semua perempuan suke bila ade lelaki yang
minat kat dia..kan??
bagi tau aku sape yang tak suke..?
oh..kalau yang dah jadi bini orang tu lain la ye..
biar suami kita je yang minat kat kita tau
kalau yang gadis2 tu ade lelaki yang
kata minat kat korang
jangan semudahnye korang terima..
selidik dulu..
takut nanti terambik hak orang..
tau2 je la lelaki ni kan..
walaupun dah ade bini tetap rase bujang di hati..
biasenye lelaki2 yang dah beristeri ni akan
meraih simpati dari gadis2 yang nak di tawan..
ha..masa tu bermula la operasi memburuk kan isteri kat rumah..
isteri berpenyakit kronik laa...
isteri tak pandai layan..
isteri malas masak..
macam2 yang buruk la di jajanye..
pernah jumpa kan orang macam ni..??
lagi satu sebelum korang suke lelaki tu lebih2 tanye dulu pendapat orang..
jangan dah bercinta bagai nak rak baru nak tanye
":eh..ko rase ok tak aku rampas laki dia'?
hah!mase tu kalau kawan korang kata jangan
pun korang tetap nak teruskan sebab dah sayang..
dulu aku pun ade 2,3 kawan serumah yang
bercinta dengan laki orang ni..
satu yang aku perasan bile kawan dengan laki orang
biasenye laki tu akan sentuh jugak korang walaupun ade bini dah kat rumah..
jangan nak tipu aku la kalau ade yang kata
"eh!tak de la..dia tak pernah ape2 kan saye"
meh aku carut kat muka korang.. nak??
kalau dia tak gatal tak de la dia nak kat korang kan..
bile dia dah gatal,
sah le banyak benda yang dia nak buat..
kalau tak percaya tiap2 ahad bace la dalam metro ruangan dang setia tu..
mana yang bercinta dengan laki orang semua nye
dah melakukan sesuatu dengan lelaki tu..
ha..bile dah kena serang baru nak minta pandangn orang kan..
kan bangang namanye tu..

~sekian~

Comments

  1. betul tu...skrg ni macam2 hal..semua org patut berhati2..baik yg bujang mahupun yg dah berkawin dan beranak pinak..

    semua org terdesak aje skrg..dlm segala segi..sb itulah byk masalah skrg..

    donia..donia..

    ReplyDelete
  2. plg xsuka dgr statement, "laki org mmg digilai sbb hidup dh stabil.."

    waklu..

    klu dlm situasi camni xtau nk slhkn sape..si lelaki yg mulakn dlu atau si gurl yg menggedik duk melayan...haish -___-'

    ReplyDelete
  3. ini kira ulasan dari metro pagi nilah eh..hehe

    ReplyDelete
  4. sama2 je laki ke pompuan...yang pompuan menggoda dan lelaki melayan...kalo lelaki menggoda pompuan melayan...

    ReplyDelete
  5. la yeker??? -.-"

    xsuka laki cam tuh!!xsuka!!!xsukaaaa!!!!

    ReplyDelete
  6. dunia...
    macam2 hal jadi...
    *sigh*

    ReplyDelete
  7. suka sgt bce entry ni...
    bg abg la ade betulnya juga...
    x fhm abg npe nk buruk2kn isteri...
    teringat nabi kita yg sentiasa memuliakn isterinya...

    tp sbenarnya yg bersalah ialah diri sendiri...pmpuan dan laki ...
    sb xde iman...astagfirullah...

    ....abg masih solo....crkan sorang

    ReplyDelete
  8. ada pompuan sanggup gi nikah di siam sebab nakkan laki org pastu balik tak daftar..bila dah beranak problem nak wat sijil kelahiran. Wat plak masa tu dah krisis ngan laki lagi problem. Sape nak jawab?

    ReplyDelete
  9. awe pernah jumpa kak...sampai si suami ni cakap isteri dia nak bagus tutttt....selamat awe sedar..then terus tak contact dan block dia ngan wife dia dari ape2 pun connection...sebab wife dia awe kenal...

    ReplyDelete
  10. seram plak bila baca entry kali ni... sekarang ni memang kena berhati - hati... dah biasa sangat yg dah kawin, mengaku bujang... yg dah ada gf plak mengaku tak de... padahal, pasangan masing2 baik je... tak tau la knp nak gak cari lain...

    ReplyDelete
  11. haish..
    macam-macam sekarang ni.
    bahaya betul
    tak tahu nak salahkan siapa.lelaki,perempuan,sama jek.
    sekali dah terjebak,susah da nak patah balik..
    beringat lah~

    ReplyDelete
  12. Sakuta stuju sesangat...abih tue kte yang tukang nasihat nie jadi ape...Sakura letih la nak bersubahat sama taw...uhuhuhu

    ReplyDelete
  13. masa sy praktikal kt kl tower dlu, boleh dikatakan semua ada skandal ngan laki orang..
    yang laki dh ada bini, sibuk cari skandal.. ngeng!

    ReplyDelete
  14. perempuan macam ni cakap lelaki yg dah kawen ni bertanggugjwb..
    tu yg dorang nak kebas..
    mula2 nak kongsi la konon..bila dah dapat ...conqer die sorang..haiss...

    ReplyDelete
  15. perempuan macam ni cakap lelaki yg dah kawen ni bertanggugjwb..
    tu yg dorang nak kebas..
    mula2 nak kongsi la konon..bila dah dapat ...conqer die sorang..haiss...

    ReplyDelete
  16. tu la.. ai sebelum ni bercinta ngan BF org. terasa sangat teruk.. macam-macam konspirasi gak.. gf jahat la.. kaki kikis la.. takleh tinggal gf sebab mak terlalu obses ngan gf la.. such a liar! hakhaka

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …