Wednesday, 26 October 2011

lain yang mintak...lain yang dapat!

Assalamualaikum...

selamat malam....

hari ni aku nak cerita tentang jodoh..
masa belum kawen dulu kita bukan tau sape jodoh kita..kan..?
bila dah kawen kita pikir
pulak sampai bila jodoh kita ni..?
harap2 la sampai ke syurga..
insyaallah..

belum kawen dulu
orang pesan nak cari laki cari
yang macam ni..macam tu..
cari bini yang begini..yang begitu..
macam2 la..

tapi bila pesan saja memang boleh..
cuma jodoh pertemuan itu di tangan tuhan..

masa bujang kita berangan nak laki
yang macam ni macam tu..
tapi yang datang kat kita lain pulak dari yang kita doa2kan dulu..
walaupun lain tapi hati tetap suka..
hati tetap sayang..
tak ingat dah ciri2 lelaki idaman yang kita senaraikan dalam diari dulu..
diari pun dah lempaq kat mana entah..
heheh..

masa bujang berangan nak
pompuan yang bejubah..kalau boleh
dia tutup semua..
nampak bijik mata ja..siap bagi tau kat mak..
mak jangan risau cek
cari bini yang macam ni!!!
sambil tunjuk ibu jari ala2 kacang cap tangan..
tapi yang dapat,
tak la bejubah tapi sedap mata memandang..
tu pun sayang dan rindu sampai nak gila..

kalau dulu nak lelaki yang ada janggut sejemput..
sekali dapat..bukan sejemput lagi dah..
berjemput2 ada..

dulu nak pompuan yang tinggi
takat telinga saja..
sekali dapat yang paras2 dada ja..

dulu nak laki kurus..
sekali tersyok kat yang gemuk bulat.

dulu nak pompuan yang kulit tak putih tak hitam..
tapi hati tiba2 terpaut pada yang itam menawan..

dulu nak laki yang saiz kasut 9..
tengok2 dapat yang saiz 7..
halus ja kaki..
heheh...

siapa pun jodoh kamu
bersyukur seadanya..
mesti ada kelebihan dalam dirinya yang buat kamu sayang
dan gilakan dia siang dan malam..
itu kamu saja yang tahu..
tahniah kerana masih menyintai pasangan kamu
seperti mana dia menyintai kamu..
jangan biarkan rasa cinta itu
hilang di telan usia perkahwinan..

selamat bercinta..

~~~~~~~~~~~~~~~~~

sekian..

(entry ulang tayang)

19 comments:

  1. saya sgt bersyukur dpt jodoh saya skrg..sgt2 bersyukur dan sgt bertuah...

    ReplyDelete
  2. cik tom masih menunggu sape jodoh cik tom..hehe

    ReplyDelete
  3. bersyukur kerana apa yg koi dapat lebih baik drpd apa yg koi nak dulu2..

    ReplyDelete
  4. gagagaaaaa...
    terime saje..sekian..

    ReplyDelete
  5. komen fatin,
    bestla entri ni..=)
    sgt suka...
    mcm trkena pun ade..hohoho

    fatinmmj

    ReplyDelete
  6. hehehe..tak leh komen banyak tak kawen lagi :D

    ReplyDelete
  7. teringin gak nak tau mcm mana la ciri2 pmpuan yg suami kita suka sblm dia kawen. tak penah tanya lak dr ms bercinta smpai dah ada anak.. kekekke

    ReplyDelete
  8. betul tu kak..kene beryukur dengan ape yang kita dapat/ada..selalunyer ape yang kite taknak tu lah akan dapat..ape2 pun jodoh di tangan tuhan.kite hanya merancang

    ReplyDelete
  9. wow.. hee.. biasalah tu apa yang kita nak memang tak akan dapat kecuali dengan usaha.. tapi kalau dah dapat soemthing wpun bukan macam yang kita nak bersyukur ja.. rezeki masing2

    ReplyDelete
  10. suka entri nie . bersyukur lah dengan apa yang kita dapat :)

    ReplyDelete
  11. masih belum bertemu jodoh... harap2 bertemulah gadis idaman... amin.. doakan sam banjamin ni ye...

    ReplyDelete
  12. bersyukur dengan jodoh yang ditentukan . rahsia allah , kita tak tahu kan =)

    ReplyDelete
  13. Dulu berimpian dpt wanita cantik gebu & seksi tapi skrg dapat yg cute...:P faham kan maksud cute tu..malu nak cakap hehe..tapi bersyukur dgn jodoh yg ada, akan menjaga & menerima dia seadanya :)

    ReplyDelete
  14. waaaaaaa
    hehehehe
    awww
    bile la nk kawen ni
    kekekeke

    ReplyDelete
  15. saya tak suka lelaki putih.
    encik suami putih le pulak.
    cuma skrg dah gelap berjemur panas..=P

    ReplyDelete
  16. hehee... Suka n3 ny.. senyum2.... :D

    ReplyDelete
  17. hehehe...betul3..lawak je...ini lah dinamakan kita hanya mampu merancang, tuhan yang tentukan..hihi..semOga jOdOh ct kwen nti adalah jdOh yang sekarang ni..amin :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();