Skip to main content

seram nye..tapi dia tak takut!!!

korang suka tengok cerita seram dan berhantu tak?
aku dulu suka jugak..mase belum ada anak.
bila dah ade anak ni aku tak nak la tengok takut
mempengaruhi anak pulak..
kat astro ria sekarang ni ade tayang filem jangan tegur..
aku memang tak pernah tengok filem ni..
tengah dok alih2 siaran tv ni tetibe terbuka la
siaran astro ria.maisara pun tanye la.."ibu..itu cerita ape..nak tengok.."
aku pun cakap la.."eh!tak elok la cerita tu..macam cerita raksasa je.."
"bukak la ibu..saya nak tengok.."..
ish..ish..nak tengok jugak2 rupanye dia..
aku bagi je tengok..
sikit pun dia tak takut..aku yang peluk dia kuat2..

Comments

  1. hehe
    akak, maisara bley geng ngan saye
    saye suke tgk cite antu!

    ReplyDelete
  2. heee..saya takut....tp sy bukan pengecut..tp takutla nk tgk cite antu...huwaaaaaa...scaryyyy

    ReplyDelete
  3. penakot rupanya akak diana nie.. garang tp penakot.. hehe.. ;-p

    ReplyDelete
  4. sy suka tengok citer hantu tapi kalau ada member la... kalau sorang2 tak berani la.. lagi2 kalau tengah - tengah malam...

    ReplyDelete
  5. suka tengok cite hantu masa kecik2 aje.. skang kalau nak tengok dgn beraninya.. sket aje lah .. kena tengok waktu siang aje.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. ingtkn maisara yg takut...
    rupe-rupenyew mak maisara yg takut...
    hahahahahaha.....
    btol la dunia da terbalik skunk...
    *juz kiddin.......
    ^_^

    ReplyDelete
  7. aku memg suka tgok cter seram..hehehe

    ReplyDelete
  8. hahah..entah2 dia tak faham..awe pernah bawak anak buah tengok wayang..kami mak cik2 dia ni kena lah bawak tgk cerita kartun..bile lawak kami gelak, lepas tu anak buah kami cakap...tak lawak pun mak cik...hahahah...

    ReplyDelete
  9. sukemakan..
    masa bujang dulu suke
    dah kawen ni lak akak takut..

    ReplyDelete
  10. cik jari..
    orang takut ni la
    yang hantu suke kacau.
    hehe

    ReplyDelete
  11. solihin..
    akak tak garang la..
    pandai2 je kamu ye..


    hahha..

    ReplyDelete
  12. shera..
    kalau ade member tak de nye nak
    tengok tv..
    baik bergosip..
    lagi best!
    hahah

    ReplyDelete
  13. faarihin..
    siang2 pun ade hantu jugak le.
    tapi kat belakang pintu..
    sebab kat situ gelap..
    haha..saje bagi faarihin takut!!

    ReplyDelete
  14. cik ki..
    akak tak takut
    sebeno nye..
    cuma,biase la kan hantu melayu mana seram pun..
    heheh...(pujuk diri sendiri ni)

    ReplyDelete
  15. hawa..
    jujur nye budak tu..
    maisara ni dia paham
    tapi dia suke bila ibu dia ni peluk2 dia sambil baring..
    dapat manja2 la kunun..
    macam orang kurang kasih sayang je/

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …