Skip to main content

pukul sebelas pagi..

uih..dah pukul sebelas..
masak tak lagi ni..
hari2 penat nak pikir.."ape la aku nak masak harini..?"
bukan ape..suami aku ade benda yang dia tak makan .
bukan tak makan langsung,cuma dia kurang minat.
kalau masak benda yang dia kurang minat,makan pun sikit saje..
mane ade isteri yang suke suami dia makan sikit2..
kalau dia makan banyak,rase senang je hati kita..kan??
semangat nak masak lagi untuk esok tu berkobar kobar je..
hahhaa...nipu la tu..!
suami aku suke betul ayam/daging masak kicap..
tapi tak kan nak buat masak kicap hari2..
mau kelam kaler kulit kami laki bini..
hehhehe

sepatut nye..selain duit poket untuk isteri,kena bagi jugak duit elaun memasak.

hahhaha..melampau!!!
orang pompuan ni kalau bab duit memang tak cukup.
bagi la selori pun..
sejam je boleh habis..
kenapakah??
cube tengok bile tahun baru je,berapa ramai pompun yang buat azam nak berjimat cermat?


yang dia sibuk
azamkan cuma nak kuruskan badan dan menjadi kaya raya..azam yang ni memang ramai..
hehheheh..
aku lah tu~~~

Comments

  1. en somi saya jenis ikut bini masak..dia xreti nk suruh2 masak ape...kita lak jd peningkn..

    last2..apa tekak kita nk mkn..tu la kita masak..nasib baik en somi kita pom suka..ki3..

    p/s: kita lak nk bg isi sket kt badan..keding je..huhu

    ReplyDelete
  2. ahaaaa...ad ader cadangan...aper kate akak ajak dia mkn luar...lagi bnyk pilihan hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. kalu nk makan lua ajak saye skali
    hehe

    ReplyDelete
  4. mmg pening kak ek kalu nak pikir hari2 ape nak masak..sampai tak tahu nak masak ape..kecuali suami kita tu jenis tak kesah makan apa..heheh...dah tahu menu apa nak mask ke kak?

    ReplyDelete
  5. sarah..bagus la gitu..
    senang je..
    masak ikut selera kita je kan..
    suami saye suke makanan yang pedas2 je..
    tak pedas dia tak lalu nak makan..

    ReplyDelete
  6. siti shahidatul..nak ajak macam mana..
    dia kerja la..
    tapi balik makan kat rumah..
    sebab dekat je tempat keja dengan umah..
    kalau malam2,hari tak keja
    boleh la ajak makan
    kat luar..

    ReplyDelete
  7. sukemakan..malam ni
    lepas maghrib..
    tunggu kat simpang ye..
    hahahha

    ReplyDelete
  8. de'din...
    hari ahad boleh la..
    hari lain
    suami kerja tak dan la nak pi nasik kandaq..

    ReplyDelete
  9. hawa..
    siap dah..
    pajeri terung..
    sambal belacan..
    sambal udang
    dan goreng ikan je..
    jemput meh makan..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …