Skip to main content

pagi2 dah beleter!!

aku tak bekenan langsung perangai budak2 sekarang ni..
nak start beleter la ni..
ramai betul yang malas kerja ye..
dah la masa sekolah dulu malas.dah kerja ni pun malas lagi...
bile dah ade kerja suka hati dia je nak cuti.
lepas tu rase kerja tu tak best boleh berenti ikut suka hati dia.
belum dapat gaji dah berenti..
macam mana nak senang kalau buat perangai macam tu..
kalau ye pun kerja tu tak sesuai dengan kita,
janagn la berenti dengan tiba2 saja..
pikir panjang dulu..
pikir la lepas berenti ni aku ade ke duit nak makan..
pastikan kerja yang lain tu kompem milik kita..
mintak sama pandangan orang lain..
jangan buat ikut suka sebab ini melibatkan
masa depan kita sendiri..
ish..kalau orang pemalas ni ade depan mata
bengkak la telinga ko dengar aku beleter..!

Comments

  1. macam2 bdk2 sekarang..kurang kesedaran org panggil...sudah terngantuk nati baru nak terngadah..

    ReplyDelete
  2. bg aku la kan...

    dorang da biasa idop senang...apa yg dorang nk..paren dorang layan kn jerk...

    tuh yg jd malas cm tuh..

    ala...duit banyak...nk kje pown buat apa..

    ReplyDelete
  3. waaaa..tiba2 terasa giler baca statement ni...bukan xmo kerja tapi tak dapat kerja lagik..huk3 T_T

    ReplyDelete
  4. ra,ai orang lagi nak kerja..hari ni dorang berenti esok lusa beratur dok tunggu jawatan kosong...depa tak pikir semua ni

    ReplyDelete
  5. budak2 skrg...ader satff saya...jawatan dia memang dia kna nyapu sampah tapi dia xnak...tu blum keje lain...muda lagi...heran2..kalau nak jawatan tinggi lainkali blaja betul2...keje tanak buat...x fikir dia bagi anak2 dia mkn duit gaji dia..

    ReplyDelete
  6. ish3... kenapa la berhenti keje suka2... sy ni punya la susah nak dapat keje.. minta keje punya la bnyk tp satu pun tak dapat lagi... skrg ni bukan senang nk dpt kerja... bila dh dpt tu syukur sgt...

    ReplyDelete
  7. kalau malas2.. ubat dia mmg kena beleter..
    huhuhu

    ReplyDelete
  8. klo abg cikki bace stetmen kaka neyh...
    msti dye trase...kehkehkeh...
    coz dye cm 2...
    ibu cikki pn suda pening sama prangai dye neyh...

    ReplyDelete
  9. sarah..
    kalau tak nyusahkan orang tak pe gak..
    bile tak de duit nak makan
    mula pinjam kat orang..kan nyusahkan tu..

    ReplyDelete
  10. eiffel..
    yang dari orang susah pun ramai yang malas2 ni..
    dia orang ingat denagn tidur je perut boleh kenyang..
    sape la nak ambik buat laki kalau macam ni..

    ReplyDelete
  11. cik tom..
    dia pulak yang terasa..
    cik tom orang pompuan..
    tak kerja pun tak jadi masalah beso..
    yang kita pokes kan sekarang adelah remaja lelaki..
    remaja ke kalau dah semua bekarat..??

    ReplyDelete
  12. suzzsuzie..
    orang malas ni
    dia tak heran pun sepe2 tengah berebut kerja..
    yang dia tau
    nak tidur...

    ReplyDelete
  13. siti shahidatul..
    tu nama nye tak sedar diri..
    suruh la dia bersyukur denagn kerja dia..

    ReplyDelete
  14. shera..
    orang malas ni memang peluang sentiasa ade depan mata..
    tapi di sebabkan malas
    semua peluang tu dia tak sedar..
    dah tua nanti baru la nak nyalahkan takdir..
    padahal mase muda dia banyak guna untuk tidur..

    ReplyDelete
  15. cik ki..
    kat rumah ade
    tukang beleter tak.?
    suruh tukang beleter tu
    beleter hari2
    bagi dia pans..
    baru dia nak begerak..

    ReplyDelete
  16. btoi2.. kat tempat keja sy ada sorg nie malas nk mampos..
    kena suruh baru reti nk wat keja..
    xleh wat bini langsung.. failed! huhu..

    ReplyDelete
  17. solihin..
    ye ke?
    ntah2 nanti dia tu
    jadi bini kamu..
    amin...
    hahahahahh

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …