Skip to main content

menangis!!


korang pernah memangis?kami orang2 pompuan tak segan mengaku pernah menangis.tanye la mana2 popuan mesti dia orang ngaku pernah menangis.yang jiwa kental pun mesti kata dia pernah menangis.

tapi kalau di tanye pada orang lelaki soalan ni mesti ade yang susah nak ngaku dia pernah menangis.jawapan biase kita dengar..

"nangis mase kecik2 dulu ade la.."..

payah betul nak mengaku.padahal hari raya tu hari dia nangis sebab tak dapat makan sup tulang..hahhaa

kalau kita tengok drama2 kat tv,bile babak orang pompuan menangis kita rase sedih kan?tapi bile babak orang lelaki yang menangis dia punye sedih tu lain macam sikit.bertambah syahdu tau..tak sama macam tengok orang pompuan menangis.

mungkin kita semua memang susah nak tengok lelaki menangis.sebab tu bile sekali dia menangis terasa hiba sangat2.

^

^

^

^

*pssstt..aku pernah tengok lelaki yang menangis tapi tak shahdu.nyampah ade la!

Comments

  1. stuju giler...nanges nk amek simpati..buat2..uhh..nyampahhh jerr klw jumpe yg mcm tu..ahahaha

    ReplyDelete
  2. sayu sgt bila tgk air mata incik suami mengalir waktu demam masa raya ari tu....sedih sgt dia bila demam lg...

    ReplyDelete
  3. air mata lelaki tu kan lagi mahal dari air mata perempuan. hehehe.. :P

    p/s:- jenjalan sini. duit raya dah habis bagi kat bebudak. :)

    http://wanshah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Saya jarang nangis kecuali bila ada masalah dengan Incik Boss. Lain dari tu saya tak akan nangis.. Hihi..

    ReplyDelete
  5. org macam tu pun ada eh..haha

    ReplyDelete
  6. Lelaki kt sblh sy ni len plak.xkisah kalu ckp dia penah nanges.tp kalu sy tetiba 'selsema' dia akn ckp, eh nanges ka? Siap pujuk lg hehehe sensitip dgn org nanges

    ReplyDelete
  7. Belum pernah tengok lelaki menangis secara live, yg selalu tengok pelakon lelaki (Melayu) menangis di TV..Dlm hati tertanya2: benarkah ada lelaki yg pernah menangis di dunia ini? Kalau lelaki menitik air mata memang pernah tengok, tapi menangis sampai meraung2 rasa tersangatlah pelik (dan lucu?) pulak...

    ReplyDelete
  8. sebab tu orang lelaki jarang menangis. kalau nangis pun tak boleh tunjuk kat orang.. nanti ramai orang nyampah..haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …