Skip to main content

menangis!!


korang pernah memangis?kami orang2 pompuan tak segan mengaku pernah menangis.tanye la mana2 popuan mesti dia orang ngaku pernah menangis.yang jiwa kental pun mesti kata dia pernah menangis.

tapi kalau di tanye pada orang lelaki soalan ni mesti ade yang susah nak ngaku dia pernah menangis.jawapan biase kita dengar..

"nangis mase kecik2 dulu ade la.."..

payah betul nak mengaku.padahal hari raya tu hari dia nangis sebab tak dapat makan sup tulang..hahhaa

kalau kita tengok drama2 kat tv,bile babak orang pompuan menangis kita rase sedih kan?tapi bile babak orang lelaki yang menangis dia punye sedih tu lain macam sikit.bertambah syahdu tau..tak sama macam tengok orang pompuan menangis.

mungkin kita semua memang susah nak tengok lelaki menangis.sebab tu bile sekali dia menangis terasa hiba sangat2.

^

^

^

^

*pssstt..aku pernah tengok lelaki yang menangis tapi tak shahdu.nyampah ade la!

Comments

  1. stuju giler...nanges nk amek simpati..buat2..uhh..nyampahhh jerr klw jumpe yg mcm tu..ahahaha

    ReplyDelete
  2. sayu sgt bila tgk air mata incik suami mengalir waktu demam masa raya ari tu....sedih sgt dia bila demam lg...

    ReplyDelete
  3. air mata lelaki tu kan lagi mahal dari air mata perempuan. hehehe.. :P

    p/s:- jenjalan sini. duit raya dah habis bagi kat bebudak. :)

    http://wanshah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Saya jarang nangis kecuali bila ada masalah dengan Incik Boss. Lain dari tu saya tak akan nangis.. Hihi..

    ReplyDelete
  5. org macam tu pun ada eh..haha

    ReplyDelete
  6. Lelaki kt sblh sy ni len plak.xkisah kalu ckp dia penah nanges.tp kalu sy tetiba 'selsema' dia akn ckp, eh nanges ka? Siap pujuk lg hehehe sensitip dgn org nanges

    ReplyDelete
  7. Belum pernah tengok lelaki menangis secara live, yg selalu tengok pelakon lelaki (Melayu) menangis di TV..Dlm hati tertanya2: benarkah ada lelaki yg pernah menangis di dunia ini? Kalau lelaki menitik air mata memang pernah tengok, tapi menangis sampai meraung2 rasa tersangatlah pelik (dan lucu?) pulak...

    ReplyDelete
  8. sebab tu orang lelaki jarang menangis. kalau nangis pun tak boleh tunjuk kat orang.. nanti ramai orang nyampah..haha..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …