Skip to main content

ko nak lemak2 aku???ambikkkkk...

hari ni aku buka je blog terus je blog walking..
tanpe rase besalah..
haha..
entry baru takde..
suke hati nak blog walking..
nak ajak orang datang blog aku..
..nak buat macam mana ..
aku memang pentingkan diri sendiri pun...

ok lah ..nak cerita tentang mengungkit...
mesti kita pernah mengungkitkan??
sape tak pernah????tipu....
dalam banyak2 benda jangan la kita mengungkit pasal makan..
sangat la buruk di lihat orang..

aku pernah kena tau ..memang sedih giler la..
selama bekawan denagn dia aku menolong macam2..
bile dia pelawa makan ingatkan ikhlas..
rupanye tidak..boleh cerita lak kat orang dia selalu bagi benda makan kat aku..
macam la aku ni lapar sangat nak makan..
padahal dia yang beria2 ngajak aku makan...

ngungkit pasal makan ni
sensetip sangat
mungkin sebab makanan ni jadi darah dan daging..
nak dipulangkan tak boleh..
kalau boleh dah lama dah aku belah perut ni dan pulangkan balik makanan
yang dia jamu..
aku lambak kan segala lemak2 aku ni untuk dia..
nah!!ambik la balik ape yang ko jamu kat aku selama ni..
ade lagi tapi dah kena pam..
mungkin indah water dah ambik buat baja..
hahahah..

ape2 pun jangan la kita ngungkit..
kalau nak beri ape2 ..
tolonglah beri dengan ikhlas..
nak cakap ape2 pun biar ikhlas..

Comments

  1. mmg xbest klu dpt kwn yg x ikhlas..mcm pelik je, dh bg mkn, pehtu bwk mulot ngumpt kamu..haha~

    sabo je lerrr =)

    ReplyDelete
  2. haha...tul lah...agak2 lah klu nak mengungkit pun...pasal mkn pun nak mengungkit...ha ambik lemak nih...hambik ko...hehe..

    ReplyDelete
  3. huishhh...kalo xnk bg jgn ajak tus,..hehe

    ReplyDelete
  4. tak best la macam tu... blh plak ungkit balik... spttnya seronok kalau tengok orang suka makan lagi2 kalau makanan tu kita masak sendiri...

    ReplyDelete
  5. sebenaqnya org jenis mcm ni..yg suka mngungkit2 tak kesah la apa benda sekali pon mmg kena berhati2 sikit...susah nk tau keikhlasan seseorg tu..org dah beri kita rasala, tak perlu nk dikesahkan sangat, yg penting kita ikhlas berkwn dgn sesiapa saja.

    ReplyDelete
  6. mcm ni pon ada ke? klu tak nak bagi tak payah bagi.. dem!

    ReplyDelete
  7. lain kali tanya dulu...kalau pas ni nak ngungkit2..makan maggie pun lagi cenang hati...hehehe

    ReplyDelete
  8. btol tu...aku pun x suka gop org yg suka mengungkit nie..hahaah

    ReplyDelete
  9. haiyya, tak boileh ungkit mengungkit tau, tambah2 bab2 makanan, sebab klu memberi pasti ada suatu ganjaran dr tuhan yg kita perolehi:) cerit ani boleh dijadikan pengajaran buat semua.

    ReplyDelete
  10. untuk tidak mengungkit utk susah dan untuk ikhlas juga susah, tapi ia boleh dicuba kan.. :)

    Entry Baru:
    -Sibuknya dunia!
    -Blog review:Langit Ilahi

    ReplyDelete
  11. akak! saya perlukan lemak2 akak! tolong pos bley? ahaha..

    ReplyDelete
  12. putri aizat..
    pasal makan pun nak
    ngungkit kan??
    sebab dia tak ikhlas la
    makanan tu jadi lemak.
    haha..

    ReplyDelete
  13. echah ..dia bagi sebab nak tunjuk
    dia baik je..

    ReplyDelete
  14. shera..
    tak semua orang
    ikhlas dalam memberi..

    ReplyDelete
  15. pakcik lie..
    betul tu..
    kalau tanda ikhlas tu
    boleh nampak tertulis
    di dahi kan senang..

    ReplyDelete
  16. mira..
    nak tau tak,..
    lepas akak tau dia cerita
    kat orang..
    akak lempang dia..
    hahha...

    ReplyDelete
  17. ctpayong..maggie
    kari sedap..
    masak boh telur dan sawi sikit..
    potong2 cili..
    peghhhhh!!

    ReplyDelete
  18. ezzu..semua
    orang tak suke..
    lagi2 ngungkit bab makan..
    sob..sob..:(

    ReplyDelete
  19. fifiey..kamu ni
    kacukan ke?
    cantik la..
    kenape tak jadi model???

    ReplyDelete
  20. iqbal..setuju..
    rasenye benda ni terjadi mungkin
    sebab saye
    pernah tak ikhlas dalam memberi..

    ReplyDelete
  21. solihin..
    sekilo 17 hengget ye..
    nanti akak bagi no akaun..
    bayar dulu baru boleh ppos>>!

    ReplyDelete
  22. huhuh...kawan macam tu memang tak leh buat kawan lagi ar kak...awe pernah gak kena..depan kita tak kesah nak bagi ape..baik jer...belakang kita cakap kita plak yang minta2...

    conform black list dalam senarai member..huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …