ini cara aku..cara korang???


korang yang dah ade anak mesti pernah melalui pengalaman
anak2 mengamuk nak itu ini mase kat pusat beli belah,kat kedai,kat pasar malam..kat mana2 je la.
biase nye korang buat macam mana?
adekah korang bagi dia cubitan paling hangat di perut dia?
atau korang tinggalkan dia kat tepi jalan?
atau korang jegilkan mata macam mata ikan?
ha..dulu anak aku selalu buat perangai macam tu.
naik rimas jugak.pernah rase malas nak bawak dia pi mana2.
tapi tak kan la selama nye tak bawak dia keluar kan..
nanti dia tak tau pulak yang dalam hidup kita ni ade peraturan..
nak tau aku buat macam mana?
biase nye aku akan bagi dia pilihan.nak barang A atau barang B?
pastikan salah satu barang A dan barang B tu dari ketegori makanan..

contohnye macam ni.."maisara nak pi makan kepsi atau nak mainan ni.kalau nak mainan,lepas beli ni kita terus balik umah.tak makan,dan kita akan lapar sampai esok"?hahah..kejam tak aku..

biase nye dia kan pilih makanan.sebab dia pernah rase beli mainan pastu balik umah tak makan.

serik la tu..tapi kalau dia nak buku kaler atau pensil kaler baru aku akan beli tapi cuma time betul2 barang tu dah habis je.

memang nampak macam kejam je tak bagi makan kalau beli mainan.tapi budak2 besor ni kalau kita tak ajar betul2 tiap kali keluar dia nak mainan..

mak pak kena tegas la sikit..bukan tegas tengking2 dan jerkah2 tu..cara aku ni pun tegas jugak cuma aku tak guna kan suara keras.cakap elok2 dan dia kan pilih.

^

^

**tapi ade gak jenis budak yang tak makan saman.mungkin dia dah liat sikit.hehe..

Post a comment

6 Comments

  1. kalau jalan dengan adik ... tanay nak beli apa.. mesti je mainan..
    tapi mira dengan tegasnya kata.. beli makanan je..
    sebab bli mainan nanti dia hempuk je mainan.. buat membazir duit je..

    ReplyDelete
  2. kalau anak2 saya, lebih sanggup x mkn janji dpt mainan. Tp alhamdulillah, setakat ni tak pernah lg buat hal meraung2 tgh2 org. Setakat menangis pelan2 tu kita org buat derk ajer.. Saja buat x layan takut nnt menjadi2 dan sudahnya langsung x boleh nak control..

    ReplyDelete
  3. hehe..anak sy x minta beli mainan..tp dia minta main games la pulak..tp nak wat camner..papa dia yg biasa kan dia camtu..kalo eija g cari brg dia pun bw la anak g tempat mainan games tu..especially kalo g shopping kat JJ la...huhu..

    ReplyDelete
  4. pernah bawak anak sedara jalan2..kira yang bawak ni mak cik2 dia lah...kalu ngada2 jerk memang kami akan cakap macam

    " zizi jangan mcam-mcam...mak lang cubit nanti "

    ReplyDelete
  5. untung dapat yang mudah serik..kalu yang cakap apa pown die x heran tu nak wat camana lak?

    ReplyDelete
  6. comminuted [url=http://www.inshanghaiescort.com]beijing escort[/url],competition [url=http://www.inshanghaiescort.com]beijing massage[/url],barren [url=http://www.inshanghaiescort.com]shanghai escort[/url],flash [url=http://www.inshanghaiescort.com]shanghai massage[/url],prospect [url=http://www.soshanghaimassage.com]shanghai escort[/url],emigrate [url=http://www.soshanghaimassage.com]shanghai massage[/url],stature [url=http://www.soshanghaimassage.com]beijing escort[/url],fresh [url=http://www.soshanghaimassage.com]beijing massage[/url],disagree.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)