Skip to main content

hari aku ngadap tv!!

harini banyak betul aku cerita pasal astro ye..
hadap je la ye..
aku perasan sekarang ni astro dah tak macam dulu la..
dulu iklan sikit je..dulu mase aku muda remaja dulu..
mana ade macam ni..
iklan pendek2 je,..tu pun iklan
rancangan2 astro ..
sekarang sempat pi buang air,cedok nasik,lipat kain..
cerita tak start2 lagi..
nak ikut macam tv3 jugak gamak nye..

Comments

  1. tgk lgenda bdk setan...potg stim la..iklan acap kali

    ReplyDelete
  2. tu la kak diana... kita byr mahal2 tapi iklan je banyak... tak best betul... dulu rajin la tengok tp skrg dah kurang sikit... kalau nak tgk pun, tgk citer C.S.I je..

    ReplyDelete
  3. isk,tao tape!!!!
    astro da naik lemak cm tb3!!!
    mencik!
    bayar mahal...

    ReplyDelete
  4. btol3....memg lama iklan kat astro...puas menanti cter mula...

    ReplyDelete
  5. btul..btul..btul..
    skali iklan je entah bape minit,tv1,tv2,tv3,ntv7,8tv..
    sume sama je..
    iklan,iklan,iklan..

    ReplyDelete
  6. tu sume nak duit dan keuntungan tanpa pkr kepuasan penonton

    ReplyDelete
  7. tak kira masa hujan lg...teetttt

    ReplyDelete
  8. astro dah macam taikkk..servis sangat2 menyedihkan...

    ReplyDelete
  9. yup..memang camtaek

    adeker pakai byond pown bole 'hang' ngalahkan tenet...huhuhu

    ReplyDelete
  10. luvida..
    tu yang hangin tu..
    orang nak tengok
    LBS
    ni..

    ReplyDelete
  11. shera..
    tu la..
    bayor lewat sikit tak boleh.
    tapi perkhidmatan ntah ape2..
    nak tengok CSI tu
    rasenye
    ulang banyak kali dah..
    maisara lak tak minat..

    ReplyDelete
  12. sweetsyaza..
    akaka dah pangkah lame
    dah tv3 tu..
    memang hampeh la..

    ReplyDelete
  13. ezzu..jom kita tunjuk perasaan
    kat depan bangunan astro tu nak tak??
    hahha

    ReplyDelete
  14. nadia yusuf..
    semua sama kan??
    nyampah betul la..
    apesal tak ade cenel untuk iklan je ye?
    tayang puas2 iklan kat situ..
    jangan kacau cenel lain..

    ReplyDelete
  15. hawa..betul..betul..
    diorang tak pikirkan penonton pun..
    diaorang cuma pikir
    pengiklan dan poket mereka saja

    ReplyDelete
  16. dianafisa..
    baru mendung je..
    angin tiup2 sikit,dah ilang..belum ujan pun...

    ReplyDelete
  17. hantwo..
    setuju..
    jom kita mogok lapar depan astro..
    ade tak diaorang kisah??

    ReplyDelete
  18. eiffel..
    ye ke?
    akak tak de lak pasang beyond tu
    sebab tv kecik je..
    hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …