farah nabila...

kali ni aku nak berkongsi satu cerita tentang kakak aku.
aku panggil dia kakngah je..
kakngah ade anak istimewa.nama anak dia farah nabila.mase farah umur 2 tahun dia demam panas dan terkena sawan menyebabkan farah membesar dengan penyakit tu sampai sekarang..
bukan aku nak cerita tentang penyakit sawan tu .
yang aku nak cerita tentang ketabahan kakngah dan suami dia menghadapi situasi
berdepan anak istimewa..
walaupun farah terlalu istimewa tapi kakngah tak pernah mengeluh.dia tetap hantar farah pergi sekolah.(sekarang dia di kelas khas)...dia tetap ajar farah sembahyang dan berdoa..
kerana farah terlalu istimewa ape saje doa yang di ajar dia dapat hafal dengan cepat..
kakngah tak pernah letih untuk jawab setiap pertanyaan orang yang pertama kali melihat farah..
untuk pengetahuan semua sekarang farah dah darjah 2..
tapi tingkah laku dia seperti kanak2 berumur 3 tahun..
walaupun begitu kami sekeluarga tetap sayangkan farah walau siapa pun dia...
doakanlah farah cepat sembuh dan dapat bersekolah seperti kanak2 seusia dengan nya..

Post a comment

6 Comments

  1. mesti sedih kn sis...echh xkleh tgk dak2 istmewa ni...:(

    ReplyDelete
  2. mesti sedih kn sis...echh xkleh tgk dak2 istmewa ni...:(

    ReplyDelete
  3. adik boyfren i camtu juga
    umur skng 8 tahun, tapi perangai cam 4 tahun

    ReplyDelete
  4. kesiannya.. sgt sedih lorh...
    moga dia akan sembuh nanti.. insyaAllah.. amin...

    ReplyDelete
  5. Allah tak henti menguji. pasti ada hikmahnya kan.

    doa yg baik2 tuk ur sis n her daughter..

    ReplyDelete
  6. semoga farah nabila cepat sembuh... kakngah kak diana ni memang btl2 tabah la... shera btl2 kagum...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)