Skip to main content

farah nabila...

kali ni aku nak berkongsi satu cerita tentang kakak aku.
aku panggil dia kakngah je..
kakngah ade anak istimewa.nama anak dia farah nabila.mase farah umur 2 tahun dia demam panas dan terkena sawan menyebabkan farah membesar dengan penyakit tu sampai sekarang..
bukan aku nak cerita tentang penyakit sawan tu .
yang aku nak cerita tentang ketabahan kakngah dan suami dia menghadapi situasi
berdepan anak istimewa..
walaupun farah terlalu istimewa tapi kakngah tak pernah mengeluh.dia tetap hantar farah pergi sekolah.(sekarang dia di kelas khas)...dia tetap ajar farah sembahyang dan berdoa..
kerana farah terlalu istimewa ape saje doa yang di ajar dia dapat hafal dengan cepat..
kakngah tak pernah letih untuk jawab setiap pertanyaan orang yang pertama kali melihat farah..
untuk pengetahuan semua sekarang farah dah darjah 2..
tapi tingkah laku dia seperti kanak2 berumur 3 tahun..
walaupun begitu kami sekeluarga tetap sayangkan farah walau siapa pun dia...
doakanlah farah cepat sembuh dan dapat bersekolah seperti kanak2 seusia dengan nya..

Comments

  1. mesti sedih kn sis...echh xkleh tgk dak2 istmewa ni...:(

    ReplyDelete
  2. mesti sedih kn sis...echh xkleh tgk dak2 istmewa ni...:(

    ReplyDelete
  3. adik boyfren i camtu juga
    umur skng 8 tahun, tapi perangai cam 4 tahun

    ReplyDelete
  4. kesiannya.. sgt sedih lorh...
    moga dia akan sembuh nanti.. insyaAllah.. amin...

    ReplyDelete
  5. Allah tak henti menguji. pasti ada hikmahnya kan.

    doa yg baik2 tuk ur sis n her daughter..

    ReplyDelete
  6. semoga farah nabila cepat sembuh... kakngah kak diana ni memang btl2 tabah la... shera btl2 kagum...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …