eija....!

paling syok bile sambil update blog kita boleh makan kuih raya..
heheh..
ok2..kita ke cerita sebenar..
ni bukan cerita hari raya ye..cuma dia berlaku di hari raya..
sebenor nye aku ade adik sorang lagi.tapi mak terpaksa bagi kat orang sebab tak mampu nak jaga.tambah lak ayah lari ikut pompuan keberet..
terpaksa la..lagipun bagus gak bagi sebab kalau idak mesti dia tak de kenangan manis..
selalu nye tiap2 tahun raya dia akn datang.tapi setahun sekali je kami jumpa.tu pun tak mesra.mungkin dia malu,marah..siapa tau kan.
tapi raya kali ni dia datng bagi no telefon dan kami berhubung melaui facebook jugak.
tiap2 tahun kalu dia tak datang raya pertama ade je adik beradik aku tanye.."mak..ieja tak datang ke raya ni..?"
mak aku lak akan jawab.."tak tahu la..suka hati dia la nak datng atau tau..lagipun mak ayah dia kan ada.dia mesti nak raya dengan mak ayah dia.. dia kat sana kita tau dia dapat pelajaran,makn pakai semua cukup..alhamdulillah la sebab orang tu nak jaga.dia bawak ieja mai tiap2 kali raya pun dah besar rahmat..."tu la ayat mak aku setiap tahun.
harap2 tak de sape marah dengan entry aku kali ni..

Post a comment

2 Comments

  1. memang sedih kalau kita kena bagi kat orang lain..
    tapi kita kena pikir jugak ibu bapa mne tak sayang anak..
    susah payah nak bersalin..

    mesti ade sebab meraka bagi kita kat orang..

    lagipon kalau mak pak agkat jaga baik..
    Syukur dengan Rahmat Allah sekurang2 nya kita tak payah bersesak2 dengan adik beradik yg ramai..
    kan..:)

    ReplyDelete
  2. banyak hikmah tersembunyi..
    makan kueh ingat gua...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)