Skip to main content

6 sikap jengkel isteri di ranjang!

Assalamualaikum...



Seks ade lah sesuatu yang sangat2 di nantikan oleh suami2..
(suami jugak yang kena..)oleh sebab itu jangan le kita sebagai isteri jadi penyebab acara ini terjejas dengan benda2 yang tak sepatut nye..bak kate orang2.."potong stim betul la.."
kat sini aku senaraikan le perkara2 yang boleh buat acara kegemaran suami2 ni boleh terjejas..
1)tiade reaksi
ade ke isteri2 yang tak bagi reaksi pada suami dia?bile suami sentuh je mcm sentuh patung..tak de tindak balas.kalau boleh mase tu la dia nak menjahit,nak main sms..ish..ish..fokus la weh!!!sebenar nye respon dari isteri adalah perkara yang boleh memuaskan suami.kalau korang tak respon,suami pun malas le ..
2)bersuara keras
walaupun suami nak kan korang bertindak balas tapi jangan le korang bawak keluar suara yang menggerun kan itu..cukup2 bagi telinga suami dengar dah le..takkan nak bagi jiran2 dengar kot..tambah memalukan bile sedara mara ade dalam umah kan..kalau kat hotel lain la..korang nak pakai mic pun tak de sape marah..kalu dah tak dapat nak kawal sangat suara tu pasang le radio atau tv kuat2...
3)kurang pengetahuan
tak tahu le kalau dia memang tak tau nak buat ape atau pura2 naif tentang hubugan seks...elok untuk kita tau serba sedikit tentang hubungan seks denagn pasangan.benda2 macam ni akan buat suami sayang kita ketat2..hehe..
4)bersuara tentang masalah sewaktu melakukan hubungan intim.
Yang ni korang jangan sekali2 buat.tengah suami bernafsu time tu la dia nak citer,gula dah habis la..orang sebelah hantar kuih karipap la..bil astro tak bayar lagi la..ape2 je la korang eik??tambah2 benda yang melibat kan duit..boleh buat mood suami hilang je..kalau nak becakap jugak citer la benda2 yang romantik..
5)kerap menolak
sekali dua menolak ok la..ni kalau dah tiap2 malam menolak memang korang akan dapat madu la tak lame lagi.haha..malam ni sakit kepala..malam esok badan tak larat,malam jumaat lak nak basuh baju..huh!baik tak payah kawen gitu kan?kan bagus kalau sekali sekala kita2 isteri ni yang mintak..ha..seperaissssss!!
6)tubuh tidak bersih
yang ni memang tak dapat di nafikan la..mana ade suami yang suke badan isteri dia busuk..rambut tak besikat..baju pun ade tompok2 kunyit..sekali angkat ketiak,ulat daun pun ade..ish..ish..bile nak tidur tu tukar la baju.pakai yang seksi2 sikit..sembur2 minyak wangi..nak bagi suami berselera tengok kita,kita kena la berhias.jangan le pakai istilah "suami terima saye seadanye"..ape,ko ingat laki ko tu tak de jiwa dan perasaan ke..pasir di pantai pun boleh berubah ni kan pulak hati suami..
semoga berbahagia selalu!


sekian...

entry lama!!!!

Comments

  1. ade button like x..nk klik ni...hihih

    haaaaaa.betol kan...6 benda tu boleh patahkan nafsu somi...
    kan..kan...

    ReplyDelete
  2. i like.... biasanyer me yg bising kat hubby soh sembur minyak wangi b4 tido... ha3

    ReplyDelete
  3. ulat daun??? oh noooooo...... hahahaha

    ReplyDelete
  4. hihi...ilmu buat saya yang baru berumahtangga... =)

    ReplyDelete
  5. haha..okeh..baca tips nie utk persediaan dimasa hadapan.ehem! :D

    ReplyDelete
  6. ayat tak boleh blah.. ulat daun celah ketiak... ha ha ha ha.. lawak seh.. nie orang ker pokok nie ?

    ReplyDelete
  7. tapi precayalah 80 peratus wife sekarang memang mcm nie... tak setuju ?

    ReplyDelete
  8. bagus2...nice entry nih.

    ReplyDelete
  9. he..he.. benda ni bukan susah sgt pun kan diana tapi entah le. ramai yg mcm tak amik kisah je. penting utk eratkan kasih sayang & suami tak cari yg lain dah. ikut je basic tips diana ni. *(^_^)*.. tips yg berguna!

    ReplyDelete
  10. jadi kena prepare la sebelum melakukannya. sebab itu sekarang ni ramai berlaku kes2 yang tidak diingini dalam ikatan perkahwinan.

    ReplyDelete
  11. hebat lah buat kajian ttg nih...terus kn usaha

    ReplyDelete
  12. amboi kak... baguih btoi.. bertuah abg lan.. keh3..

    nak isteri cam akak gak lah.. ;-p

    ReplyDelete
  13. entry yg agak Advance utk aku!!! =D

    ReplyDelete
  14. mende2 gini patut amik tahu utk kerukunan rumah tangga...

    ReplyDelete
  15. peringatan yang baik untuk wanita yang dah kahwin dan bakal berkahwin..

    ReplyDelete
  16. Hahaha, baju ada tompok kunyit? Tak mandi ke apa.

    ReplyDelete
  17. mcm nak like je bnyk kali.. tapi xleh..hehe
    sy blum kawin, bakal ke arah tu.. nves..hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …