Wednesday, 10 August 2011

Maaf,tak dapat nak bantu...

Assalamualaikum...

Apa perasaan korang kalau
ada yang mengharapkan bantuan korang
tapi korang tak dapat nak membantu..??

tambah2 orang yang mengharap
tu adalah orang yang kita sayang..
ada tak rase macam tak berguna je??

bertambah dengan perasaan geram
bile dah di terangkan rase tak mampu kita tu,
dia pulak buat tak faham..
ish..ish..sedih kan..

sebenar nye kita tak boleh terlalu memaksa diri.
kalau tak mampu cakap je tak mampu.
kalau paksa diri,kita jugak yang merana..
tapi....
orang yang mengharap tu kena la paham jugak..
dah dia kata tak mampu..
cubelah letak kan diri kamu di tempat
orang yang kamu harap kan itu..
bayangkan kesusahan dia..
jangan asyik fikirkan kepuasan diri
sendiri saje..

sekian...

12 comments:

  1. betul tu..dlm hal ni..kene bijak komunikasi...biar dua2 give n take..

    ReplyDelete
  2. setuju... kalau sesuatu yg kita tak mampu buat, lebih baik jgn buat.. takut nanti jd lain...

    ReplyDelete
  3. betul..lebih2 lagi kalu or tu ada msalah dan harapkan kite bantu...tapi apakan daya...

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Pernah mengalami situasi ni. =(

    ReplyDelete
  5. uit marah betul nmpknye ni... hehehe... cecite cecite.. :P

    ReplyDelete
  6. kalu ta bole buat tapi kite ckp bole..habis lah keje tuh nnt :)

    ReplyDelete
  7. ada orang nak pinjam duit ke diana?

    ReplyDelete
  8. bila jadi lagu ni lah
    terkeluar ...

    diluah mati mak..ditelan mati bapak...

    payah..

    ReplyDelete
  9. dulu suka juga paksa diri utk usahakan permintaan org walau kdg2 di luar kemampuan.. tp pengalaman mengajar, buat baik dgn kawan2 ni berpada2. bila senang, tak mustahil kita dia lupa.

    ReplyDelete
  10. setuju ..
    tapi bila komunikasi sudah tiada maknanya lagi .. bagaimana pula ..
    dan keadaan sekeliling nak2 kepada sesuatu yg melibatkan anak2 yg membuatkan kita memikirkannya berulang2 kali .. :(

    ReplyDelete
  11. itu lah . kadang2 kita nak tolong tapi tak mampu , takut pula org tersayang kecik hati ..cara paling afdal terus terang ..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();