Skip to main content

Maaf,tak dapat nak bantu...

Assalamualaikum...

Apa perasaan korang kalau
ada yang mengharapkan bantuan korang
tapi korang tak dapat nak membantu..??

tambah2 orang yang mengharap
tu adalah orang yang kita sayang..
ada tak rase macam tak berguna je??

bertambah dengan perasaan geram
bile dah di terangkan rase tak mampu kita tu,
dia pulak buat tak faham..
ish..ish..sedih kan..

sebenar nye kita tak boleh terlalu memaksa diri.
kalau tak mampu cakap je tak mampu.
kalau paksa diri,kita jugak yang merana..
tapi....
orang yang mengharap tu kena la paham jugak..
dah dia kata tak mampu..
cubelah letak kan diri kamu di tempat
orang yang kamu harap kan itu..
bayangkan kesusahan dia..
jangan asyik fikirkan kepuasan diri
sendiri saje..

sekian...

Comments

  1. betul tu..dlm hal ni..kene bijak komunikasi...biar dua2 give n take..

    ReplyDelete
  2. setuju... kalau sesuatu yg kita tak mampu buat, lebih baik jgn buat.. takut nanti jd lain...

    ReplyDelete
  3. betul..lebih2 lagi kalu or tu ada msalah dan harapkan kite bantu...tapi apakan daya...

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Pernah mengalami situasi ni. =(

    ReplyDelete
  5. uit marah betul nmpknye ni... hehehe... cecite cecite.. :P

    ReplyDelete
  6. kalu ta bole buat tapi kite ckp bole..habis lah keje tuh nnt :)

    ReplyDelete
  7. ada orang nak pinjam duit ke diana?

    ReplyDelete
  8. bila jadi lagu ni lah
    terkeluar ...

    diluah mati mak..ditelan mati bapak...

    payah..

    ReplyDelete
  9. dulu suka juga paksa diri utk usahakan permintaan org walau kdg2 di luar kemampuan.. tp pengalaman mengajar, buat baik dgn kawan2 ni berpada2. bila senang, tak mustahil kita dia lupa.

    ReplyDelete
  10. setuju ..
    tapi bila komunikasi sudah tiada maknanya lagi .. bagaimana pula ..
    dan keadaan sekeliling nak2 kepada sesuatu yg melibatkan anak2 yg membuatkan kita memikirkannya berulang2 kali .. :(

    ReplyDelete
  11. itu lah . kadang2 kita nak tolong tapi tak mampu , takut pula org tersayang kecik hati ..cara paling afdal terus terang ..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …