Skip to main content

NAK RAYA DAH NI..!

Dalam 3 minggu lagi kita nak raye kan?korang dah buat baju raye ke?dah siap?dah ambik?dah beli?
aku jalan2 kat banyak2 blog tadi banyak yang citer tentang tempah kuih raye je..baju raye tak dak sape nak citer.tambah2 kalau blog orang lelaki..lagi la tak de bau2 raye..
yang banyak aku tengok blog orang lelaki ni mesti ngeluh penat puase..ha..nak marah aku la tu..
baru cakap sikit dah nak marah..mujur tak bedepan,kalu
idak mesti kena asid dah aku ni..

Comments

  1. perempuan mmg suke feel raya kan kak..sebab kite nak hias umah...laki kalu tak pkr macam mane lah kan...

    ReplyDelete
  2. laki mana kesah...bukan dorg yg kne hias umh...bukannyer ajk member dtg umh..klo ada pow, smua kasi emak setle..dorg tau mintak jerk...pastuh, dorg mne kesah taun ne ada baju mlayu ker x...pakai 2-3taun yg lepas pown xper..jnji Levi's ada brg sehelai 2..

    sory..aku jd bias dn emo di blogmu..huhu -.-"

    ReplyDelete
  3. huhu. payin xde bju raye la. cmne nak rye ni! haha. mnx owg sponsor xde yg sudi. haha. diana sponsor bole? hee

    ReplyDelete
  4. Baju rayer dah beli dah.. kuih rayer ari isni baru stat.. owh,esok nk shopping beli tudung rayer lak.. hehe :D

    ReplyDelete
  5. ganas sis nak simbah asid...hehe...baju raya dah siap..yeah!!sis pulak??

    ReplyDelete
  6. ha...tengok kan..
    semua orang pompuan je yang
    kesah bab2 raye ni..
    orang laki memang dia orang tak amek peduli pun..
    pagi raye baru nak sibuk tanye "butang baju melayu abang mane pah??"

    ReplyDelete
  7. setuju2... kalau psl persiapan raya ni mmg perempuan lagi ambil berat... beli bj raya ank la... buat kuih raya la... hias rumah la... jarang la lelaki excited...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …