Skip to main content

3 perkara yang lelaki paling tak suke!

Assalamualaikum...

suami korang,orangnye bagaimana?wah..!sukehati aku je tanye pasal laki orang..garang ke?pendiam ke?gedik ke?

seperkara yang kita perlu tau dia orang ni kalau marah,boleh hilang kawalan diri.

tu yang jadi kes simbah asid,pijak perut..macam2 lagi la.dia orang boleh bertukar menjadi ganas..aaaaauuummmm!

kalau tengok selama ni dia diam je..tapi sekali dia marah boleh gugur rambut2 kita ni.hahha..

sebenar nye orang lelaki ni dia lebih sabar dari orang pompuan.cuma bile kesabaran dia hilang tu yang dia macam bengong tetibe..

ade tiga benda yang boleh buat orang lelaki hilang sabar..pertama nye ialah kecurangan kita yang nyata.sebenar nye sape2 pun tak suke di curangi.bagi lelaki isteri yang curang memang tak boleh di maafi.kalau setakat kekasih pun dia tak suke ni kan pulak dah jadi bini..jadi jangan cube2 nak curang wahai para isteri..berdosa besaq tu..

perkara ke dua yang paling lelaki tak suke ialah di cabar.bile kita bergaduh dengan suami jangan sesekali kita mencabar dia.biase kan orang pompuan ni kan tak sabar..bile gaduh sikit.."u ceraikan i..i tak sanggup lagi."wah..!pastu siap pukul2 dada gebu dia kan..terjerit terlolong mintak cerai..ko ape hal?meroyan??

yang ke tiga ialah memperlekeh kan dia..dah tentu dia suami kita.mase mula kawen dulu,sanggup susah senang bersama.jangan le kita menjatuh kan maruah dia ,tambah2 di depan orang,sedara mara dan sape2 je la.kalau tak de sape2 pun,bile berbual dengan dia jangan perlekeh kan dia.tau tak orang lelaki suka di puji??

bagi isteri yang berkerja pulak,
kalau pun gaji isteri tu lebih banyak dari suami,tetap kena hormat dia walaupun kat tempat kerja,
suami tu pangkat rendah je dari kita. hormati dia walau di mane saje..

sekian..

Comments

  1. hehe.kalo nk print screen..
    bila tgk je page yg kite nk print tu..
    tkan kt keyboard..prt sc.die ade kt butang dkt2 area insert..delete tu sume.
    then bukak paint..
    tkan cntrl v..
    then edjas2 la gamba nak besa mana.
    ctrl s trus save.hehehe.gudlak.

    ReplyDelete
  2. btl 2.. sbrnya klau sal pangkat ini, bila dh suami tetap kn hormat.. :)

    ReplyDelete
  3. hormatilah suami bagaimanapun dia dalam memimpin sebuah rumah tangga, karena dia adalah pemimpin

    ReplyDelete
  4. wah.. bagus2.. peringatan untuk yang bergelar isteri.. saya tak apa.. bujang lagi.. hahahaha..

    ReplyDelete
  5. betol la... 3 prkara tu, adik sy yg llki pun boleh nek hangin..huhhu

    ReplyDelete
  6. sebenar nye orang lelaki ni dia lebih sabar dari orang pompuan.cuma bile kesabaran dia hilang tu yang dia macam bengong tetibe<<<hahaa..tergelak baca yang ni.

    tapi memang betul pun..=P

    ReplyDelete
  7. suami saya romantik...ahaks...


    selamat hari raya aidilfitri my dear...
    maaf zahir dan batin...

    ReplyDelete
  8. yup.kena hormati suami.kena jaga hati antara satu sama lain :)

    ReplyDelete
  9. hubby lebih sabar
    dari kak ati


    selamat hari raya aidilfitri
    diana, maaf zahir dan batin :)

    ReplyDelete
  10. suami akak seorang yg penyabar... syukur

    selamat hari raya diana... mohon maaf jika ada salah silap ye dlm tulisan dan komen2 selama ini

    ReplyDelete
  11. betul2. lelaki suka dipuji. hehe. nice share. =)

    ReplyDelete
  12. suami akak jenis banyak cakap tapi akak pulak jenis pendiam..dia paling banyak bersabar dalam rumahtangga tapi akak kurang sabar..ekeke..tapi kalau dia dah marah,bukan saja tahap seratos malah beribu2 lemon dia tunjuk kemarahan dia tu..adoi..,sakit dado..kihkihkih

    ReplyDelete
  13. walaucemana sekalipun..hubby org yg musti kita hormati...

    ReplyDelete
  14. tak kawen lagi..hehehe

    tp betul la jgn sesakali cbar lelaki kan kan

    ReplyDelete
  15. jgn bebankan dgn hal yg remeh jugak..kih kih kih kih..

    ReplyDelete
  16. siapa punya bini ni...mmg sangat mithali sekali bertuah cik abang kita punya isteri yang tahu perangai jahanam lelaki...keh3!

    ReplyDelete
  17. selamat hari raya
    maaf jika ada tersalah komen di alam maya

    ReplyDelete
  18. perghhh... itu memanglah pantang diaorang..he..he..

    ReplyDelete
  19. yg pntg, kita kena hormat suami kn, x ksh lah dia 2 pgkt rendah gila dr kita sebab dlm keluarga dia tetap ketua..:)

    ReplyDelete
  20. aah betol3..
    kalo pun sbg isteri,
    gaji tu lebih,pangkat lebih,tp stil kena hormat suami :)
    ecewahh mcm dah kawen pulak cik ana nih..hehe

    ReplyDelete
  21. betol2..laki pantang di cabar :D

    ReplyDelete
  22. huhu..lelaki ni kalo da pangkat suami..memang lagi besar dari pangkat lain

    ReplyDelete
  23. seronok baca entry akak nih....;)

    ReplyDelete
  24. Pendek kata jgn buat hal dengan suami. kan?

    Eh, tiba2 je, mcmlah awak dh bersuami. BAHAH.

    ReplyDelete
  25. Sebelas bulan kita kejar dunia,
    Kita turuti nafsu angkara.
    Sebulan penuh kita berpuasa,
    Kita bakar segala dosa.
    Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
    Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
    Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
    Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
    Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

    Imanshah, Ipoh-Tumpat, 26 Ramadhan 1432 H

    ReplyDelete
  26. Sy jenis seperti yg kak diana sebutkan tu...kalau sy tetiba marah sdangkan jarang marah, lebih baik jgn bagi sy memandu kereta..nanti mcm F1 pulak hhuhu, caranya: sy berhenti tepi jalan dan bagi org lain memandu..utk elak kejadian bahaya..

    ReplyDelete
  27. selamat melalui alam berkeluarga bagi yang belum melaluinya. apa yang penting, bertolak ansur dan saling hormat menghormati antara satu dgn lain

    ReplyDelete
  28. btul laa tu antara 3 perkara yg laki x suka...

    ReplyDelete
  29. yeah! sy pling pantang kalau diperlekehkan.. dan kalau sblum kawen pun dia dh tak yakin dgn kerjaya sy, nk jugak paksa sy kerja kerajaan, sory la.. gudbye!

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …