Thursday, 3 September 2015

GAMBAR BAPA PERTARUH NYAWA ANAK DAN ISTERI DI LANDASAN KERETAPI

Assalamualaikum..

Seorang lelaki bukan sahaja sanggup melompat turun dari keretapi yang dinaiki nya malah dia juga turut menolak isteri dan bayi nya ke landasan keretapi sebagai protes kerana keretapi yang sepatutnya membawa mereka ke jerman dan Austria dikatakan akan membawa mereka ke kem pelarian.


Keleti Railway Terminus di Budapest telah ditutup kepada warga asing oleh pihak berkuasa Hungary sejak dua hari lepas.Awalnya orang ramai menyerbu sebuah keretapi kerana menyangka keretapi tersebut akan berlepas ke Austria dan Jerman .Namun pengendali keretapi memaklum kan tiada keretapi yang akan berlepas ke Eropah barat pada hari ni.



Kecewa dengan apa yang berlaku lelaki terbabit terus bertindak agresif dengan menolak anak dan isteri nya ke landasan keretapi sebagai protes dan untuk melindungi isterinya dari dibawa ke kem .Dia juga berkeras untuk tidak mahu beredar dari situ menyebabkan pihak polis terpaksa menggunakan kekerasan demi keselamatan anak dan isterinya.





Sepanjang tempoh 2 hari ini stesen keretapi ini memang agak sibuk dengan kehadiran beratus2 pelarian yang ingin memasuki Eropah barat.Keadaan mereka yang terlalu ramai mencetuskan huru-hara.Ada yang terpaksa memanjat tingkap keretapi dan mendukung bayi kecil dan kanak-kanak melalui tingkap keretapi.







sekian...

INI YANG BOLEH ANDA LAKUKAN JIKA DITINDIH KETIKA TIDUR

Assalamualaikum...



Keadaan di tindih ketika tidur atau kita sebut sebagai sleep paralysis
memang terjadi kepada ramai orang..
Kejadian begini bukan sesuatu yang baru dan asing.
Rata-rata nya ramai yang mengalaminya ketika remaja
dan ada yang berlarutan sehingga usia mencecah 30 an.

Apa yang boleh dilakukan ketika sleep paralysis berlaku??

1-Jangan melawan.
Biasanya bila ini berlaku kita akan cuba meronta untuk melepas kan diri,.
Dah tentu ianya tidak akan membantu malah ianya
akan membuatkan anda lebih sukar untuk bernafas.
sebaiknya anda kekal tenang dan rileks.

2-Fokus dengan pernafasan..
Cuba untuk bernafas dengan tenang.
lakukan perlahan2 sambil pejam kan mata kerana jika anda membuka
mata anda akan melihat perkara2 yang menakutkan
seperti lembaga hitam yang besar.

3-Cuba gerak kan jari kaki.
dalam keadaan tenang,bernafas perlahan-lahan
cuba anda gerak kan jari kaki anda.
selalunya jika anda dapat menggerak kan jari kaki,
perlahan-lahan keadaan akan kembali reda.


4-genggam tangan
Ianya tidak mudah namun jika anda cuba
berulang kali ianya akan berakhir dengan cepat.

5-lakukan gerakan wajah.
Contohnya sepeti memuncung kan bibir atau mengerutkan dahi.

6- membaca surah tertentu.
Dengan tenang,cuba gerak kan bibir anda dengan membaca
surah2 tertentu seperti ayat kursi atau alfatihah.
baca dengan tenang dan jelas pada pendengarana anda sendiri.


Sebaiknya apabila anda sudah sedar
segera cuci muka dan berpindah tempat tidur.
Jika tidak ,berkemungkinan besar ianya akan berlaku lagi.
Hindari dari perkara2 yang boleh
membuat anda tertekan dan letih.
banyak kan bersenam dan membaca doa
sebelum tidur.


sekian..

MILA JIRIN RANCAK BUAT PERSIAPAN KAHWIN

Assalamualaikum...

Dah nak kahwin pun bekas juara AF5 ni..
Mila jrin sekarang ni sedang rancak membuat persiapan perkahwinan nya.
Dari kursus kahwin sampai ke baju pengantin semua dah diuruskan.



Untung la mila sebab bab makan2 tak payah fikir dah.
Sebab dia kan ada perniagaan pengurusan majlis ..
Mesti makan sedap2 kat kenduri Mila nanti..eceh..macam kena jemput je..
Hahahah


Tarikh perkahwinan tu belum di war2 kan lagi.
Tapi rasanya mesti tak lama je lagi sebab persiapan nya makin rancak sekarang.



Semoga semuanya dipermudahkan..
Darah tengah manis ni kena jaga-jaga..kan??
jaga2 tu maknanya jangan makan banyak2..
nanti tak muat baju pengantin..
heheh..

sekian...




Related Posts with Thumbnails