photo mv j_zpshold1suy.gif

Isnin, 2 Mac 2015

PERMINTAAN LUFYA UNTUK PEMINAT SELEPAS DIA BERHIJAB

Assalamualaikum...



Cantik betul Lufya sekarang ni..
Bukan saja wajahnya yang cantik malah
nampak cara dia bercakap pun lebih sopan..
Sejak beberapa minggu lepas saya perasan dah dia delete semua gambar2 dia
yang seksi2 dan  yang tidak berhijab..

Dulu2 ramai yang tau kan dia cemana..
baju semua ketat2..tapi sekarang Alhamdulillah dah berubah banyak.
Tu yang orang kata kalau nak jadi baik kena
la berkawan dan berdamping dengan orang yang baik2.
Bila dah jadi makin baik nanti dekat2 diri dengan
kawan2 yang tak baik tu supaya mereka pun ikut sama jadi baik..
Hidup kita kat dunia ni kan kena saling berpesan2 untuk kebaikan.

Apa yang paling menarik nya dalam rancangan melodi yang lepas
dia sendiri berterus terang dan meminta semua peminat atau siapa
saja yang ada menyimpan video atau gambar nya yang
tidak menutup aurat,untuk membuang gambar2 dan video berkenaan.



Jarang la kita nak dengar benda ni dari mulut artis yang dah berhijrah..
Ada setengah tu sekarang dah berhijab,menutup aurat,
tapi sesekali dok muat naik jugak gambar-gambar lama
yang tidak berhijap dan menutup aurat..
Katanya.."ini gambar lama.."
Bila ditegur tau pulak malu..

gambar lama ke gambar tak lama ke,
mana boleh tunjuk2 kat orang kalau ianya mendedah aurat.
Awak dah berhijab sekarang,kena la jaga aurat awak tu..
Ruginya ,dah berbulan2 awak berhijab,
tapi disebabkan hari ni rasa nak tayang gambar lama.
awak dedahkan sendiri aurat awak pada orang.


Tak kisah la awak artis ke,bukan artis ke,
kalau dah berhijab tu jangan la tayang2 lagi gambar
lama 'yang tak berhijab.
buat malu je..

sekian..


PROGRAM MENARIK 2015 DI PUSAT SAINS DAN KREATIVITI TERENGGANU

Assalamualaikum..

Minggu ni mak-mak dah sibuk survey tempat2 best
untuk bawak anak-anak jalan di cuti sekolah yang tak lama je lagi...
Memang tugas mak2 termasuk cari tempat bercuti jugak..hahah..
Tapi kalau nak bercuti tu pengisian untuk anak2 pun
penting jugak tau..
jangan fikir tempat yang mak2 boleh shopping je..



Saya nak cadangkan satu tempat best yang
kawan2 boleh pergi bawak anak2 musim cuti sekolah ni..
Pusat Sains dan Kreativiti Terengganu ada menyediakan beberapa
program menarik untuk anak-anak .
nak tau lebih lanjut boleh ke www.pskt.com.my

Kalau sekolah2 nak buat rombongan pun boleh je..

cara untuk hubungi  Pusat Sains dan Kreativiti Terengganu:

tel: 09-6224249
Fax: 09-6264002
Fb: Planetarium Terengganu
laman web; www.pskt.com.my
Instagram ; PSKT.PLANETARIUM

Kalau jalan2 ke Terengganu boleh la singgah ke Pusat Sains dan Kreativiti Terengganu

sekian.

Ahad, 1 Mac 2015

JANGAN MACAM HABUK JE..ADA TAPI TAK BERGUNA.

Assalamualaikum...


ok??boleh???

Kawan2 blogger saya memang rajin bergurau-gurau
dengan saya sambil komen2..
tapi saya masih tahu lagi mana yang bergurau mana yang nak cari pasal.



sekian..
Related Posts with Thumbnails