photo mv j_zpshold1suy.gif

Thursday, 30 July 2015

RUGINYA KALAU PRODUK TIADA LABEL

Assalamualaikum...

Kelmarin kawan suami saya ada bagi sebungkus serunding.
katanya dia ke Terengganu baru2 ni dan
beli banyak produk makanan dari sana..

Serunding yang saya makan tu memang sedap.
Mikhail sampai ratah macam tu je..

Tapi sayang nya bungkusan serunding tu tak de label.
tak de maklumat produk,tak ada no tel atau nama pengeluar.
sayang nya...

Zaman sekarang ni kalau nak berniaga
kena la ada label pada produk jualan tu..
Lagi2 sekarang ni ramai yang suka berkongsi
sesuatu yang sedap dan bagus di laman sosial.
sekali gus dapat mempromosikan produk tersebut..
Untung2 jadi viral..kan??



Siapa ada buat label atau stickers untuk produk
meh tinggalkan link page/laman web di bawah ni..

 <<<<..agak-agak la nak kongsi pun..ada benda yang awak perlu sembunyikan...

sekian...

FACEBOOK- CARA BARU MENILIK NASIB

Assalamualaikum...

Saya nak cerita tentang menilik nasib ni..
dulu orang nak tilik nasib dia pi kat tabib2 cina tu..
jumpa bomoh la , ada yang teka2 kertas la..
tapi sekarang dah ramai yang tau cara tu haram..
Tak boleh tilik2 apa nasib kita pada masa depan..
apa yang terjadi dimasa depan adalah Rahsia Allah..
hanya Allah sahaja yang mengetahui.
Kita orang islam kena percaya pada ketentuan Allah dan redha dengan apa yang jadi.

Tapi tak boleh cara tu depa guna pulak cara lain..
tilik nasib guna facebook.

Boleh tau anak berapa orang..
ada duit berapa juta dalam akaun..

"eh..benda tu suka2 je kak..
kita pun tau benda tu main2 je..
bukan kita percaya pun..."

main2 pun tak boleh la adik kakak..
untuk suka2 pun tak boleh...
Baca zodiak kat majalah pun tak boleh ni kan pulak
menilik nasib kita dengan cara letak tarikh lahir..
ada juga yang kena letak gambar..
tak boleh tu..

saya tengok hari ni kat facebook pun masih ramai yang guna
aplikasi menilik nasib tu..
Padahal sebelum ni yang saya tahu mereka2 tu
orang2 yang berilmu jugak..
menilik nasib- 40 hari solat tak diterima tau..
bukan benda main2 ni..

harap2 kawan2 saya jangan kecil hati dengan teguran ni.
saya pun masih belajar..
tapi kita kena la saling berpesan2..
kita manusia.tak lari dari kesalahan..

satu lagi tak boleh tau kalau kita menentukan masa depan..
contoh macam ni..
awak tengok anak orang tu suka guna tangan kiri..
lepas tu awak kata..
"dia ni mesti pendek umur.."
"dia ni nanti kaya raya.."
"dia ni akan terkenal.."
macam tu pun tak boleh..
Tapi kalau kita doakan nya ,itu baru boleh..
contohnya.. "besar nanti harap2 jadi orang terkenal.."
saya pun baru tau yang ni sebab saya suka bergurau2 macam ni..erm..

<<<..ingat surirumah tak boleh ada kerjaya ke??tak percaya??baca kat sini..

sekian..

NORA DANISH RAYU JANGAN GANGGU IBUNYA

Assalamualaikum...

Bagi seorang  ibu, hatinya tentu akan berasa sedih bila anak yang disayang
dihina dan dicerca orang..
tak cukup dengan tu si ibu pulak disalahkan bila anak jadi liar .
Dituduh tak pandai mendidik,
tak nasihatkan anak malah ada yang sanggup menyamakan anak kita dengan
orang2 yang tiada moral.

Itu lah yang terjadi kepada ibu Nora Danish, Sally Talib  apabila instgram nya di hujani dengan caci maki oleh netizen yang tidak berpuas hati dengan cara hidup anak2 nya..



Baru2 ini tersebar gambar kakak kepada Nora Danish bersama teman lelakinya disebuah kelab malam membuatkan ramai yang mempertikaikan cara hidup keluarga pelakon cantk ini.
malah hubungan Nora Danish dan Nedim Nazri juga dikritik kerana Nora dikatakan terlalu kerap bersama Nedim tanpa ikatan yang sah.



Nora turut kecewa dengan komen2 yang menyalahkan ibunya dan meminta 
mereka tidak mengganggu ibunya lagi.




Kesian..kan??
Rasanya tak payah la sampai nak maki hamun dan menyalahkan ibu Nora Danish ni.
Adik beradik Nora Danish bukan muda remaja lagi..
semuanya dah besar panjang..
dah patut tahu mana yang baik dan buruk.
lagipun kita bukan tahu mak dia ada nasihatkan mereka atau tidak..
Jangan lah menghukum macam kau duduk serumah dengan diaorang..



Sekian..

Related Posts with Thumbnails