photo mv j_zpshold1suy.gif

Friday, 3 July 2015

TIKUS DALAM KOTAK MINUMAN SOYA

Assalamualaikum...

Rasa kembang bulu2 kat serata badan bila terbaca
satu status bergambar yang dimuat naik oleh seorang wanita
bernama Azmi Ayuyu ni..



mengikut cerita nya adik iparnya yang sedang sarat hamil
minum air soya sehingga habis
Tapi dia terasa macam ada benda kat dlaam kotak soya tu
walaupun air dalam nya dah habis.


Bila dia koyak kotak tu
rupa2 nya ada tikus dalam tu..
adik ipar dia alami cirit birit dan
dah dapatkan pemeriksaan dokor..
Tapi doktor kata tak de apa2..


Boleh pulak doktor kata tak de apa2..
tikus tu..entah2 dia dah kencing berak dalam kotak tu..kan??

err..rasa takut pulak nak minum air kotak macam ni..

sekian..


ADA KE ORANG MAKAN BISKUT RAYA MACAM MAKAN NASI?

Assalamualaikum...

gambar google


Tahun lepas saya pi satu rumah ni..
banyak betul kuih raya dia..sampai penuh meja..
biskut raya je ada dalam 15 jenis..banyak..kan??
belum masuk lagi mee,laksa nasik tomato dia..
erm...banyak sangat saya rasa macam membazir je..

Kalau kat rumah saya
beli kuih raya sikit je sebab dah tentu2 nanti nak masak benda lain
Laksa ke,mee kari ke..kuih raya dalam 4,5 jenis je,.
Tu pun beli balang kecik je..
orang lebih suka makan yang berat2..
biskut raya setakat 1-2 biji je..Bukan macam makan nasik..
jadi beli balang kecik je la..

Pernah nampak tak ada kawan sekerja ke,jiran ke yang
asyik tempah kuih raya..?pantang ada orang bagi sample biskut dia pun
suruh la masuk kan nama dia sekali.
Tau tak kalau biskut tempah ni lagi mahal dari biskut yang jual kat kedai..



Biskut kedai pun dah cukup mahal ni kan pulak biskut tempah.
satu balang ada la 30-50 biji..tapi harga nya sampai 2-3 puluh ringgit.

Sekarang ni baru hari ke 16 berpuasa..
siapa la nak beli kuih raya awal2 ni..kan??
beli hari ni esok dah tinggal setengah dikerjakan anak2..
jadi beli hujung2 je la..
Baru tengah2 bulan puasa dah kata kuih raya tak laku.
Tunggu malam raya nanti tengok makcik pakcik sampai tak pi terawih la
sibuk nak pi memborong kuih raya.

Lagi pun yang jual awal2 tu ,bila la biskut tu dia buat..
sebelum puasa ke??tak mau la beli biskut lama..
nanti belum hujung raya dah kaler hijau2.heheh..

Sekarang ni orang lebih suka beli kerepek2 dari biskut raya..
kan??
teringat kat kawan saya dulu sampai ke indonesia pi beli
kuih raya..kek batik,kerepek.mengaut betul..hahaha
kalau ada yang nak ke Muyanmar,loas atau vietnam semata2 nak beli kuih raya boleh la try tengok2 kat sini..(klik)



sekian...

NURSAJAT DAN KEKASIH KEMALANGAN JALAN RAYA

Assalamualaikum...

Ingat lagi tak dengan Nursajat??
Saya ada tulis pasal Nursajat dalam blog ni..
klik kat label nursajat tu ada la citer siapa nursajat ni ye..

Kabarnya semalam Nursajat dan kekasih nya
kemalangan jalan raya .
nampak teruk juga la..Mujur tak de nyawa yang melayang..




erm..mungkin ni peringatan dari Yang Maha Esa..
harap-harap sajat dan kawan2 cepat sembuh
dan semoga Sajat berubah kembali kepada asal.

Nak raya ni benda buruk pulak yang jadi..
kawan-kawan kalau ada kisah raya yang tak dapat dilupakn
boleh kongsikan dengan petronas di sini..
Untung2 dapat la kisah kawan-kawan dijadikan filem pendek 
untuk iklan petronas..tulis ringkas2 je..

sekian...
Related Posts with Thumbnails