Skip to main content

Posts

BOLEH KAH KANAK-KANAK MENJADI KEJAM - KES PEMBUNUHAN KANAK-KANAK PALING KEJAM

Hi semua..

Biasa kita dengar ungkapan "Kanak-Kanak Bagaikan Kain Putih.." bermaksud kanak-kanak ini pemikiran mereka bersih dan sudi. Fikiran mereka masih belum di cemari dengan perkara-perkara kotor, busuk, buruk dan menjijik kan.



kain bersih yang putih dan suci ini kalau tidak dijaga akan kotor lah ia. Begitu juga dengan anak-anak kecil ini. Saya pernah melihat 1 kumpulan kanak-kanak yang bertindak mengejek rakan sebaya mereka.

Mungkin ada yang kata "ala..tu tak la kejam.."

Sebenarnya itu lah permulaan untuk anak-anak menjadi kejam. Dia bermula dengan perkara kecil yang negatif  yang mereka buat kemudian bila apa yang mereka lakukan itu tidak di tegah dan dicegah mereka akan mula menjadi berani untuk ke peringkat seterusnya.

Dan proses ni tak ambil masa yang lama pun. Mungkin minggu ni dia hanya sekadar mengejek dan minggu depan dia akan mula memukul.




Saya tak suka nak menyalahkan ibu bapa dalam hal ni tapi kenyataan nya semuanya bermula dirumah. Bukan bermakna…

" I'M CHINESE BUT I LIKE TO BERHIJAB" INI SEBAB MENGAPA GADIS CINA INI SUKA BERHIJAB

Hi semua..

Masa zaman saya bersekolah dulu ada rakan non muslim yang tutur sama memakai baju kurung ke sekolah. Berbanding rakan-rakan mereka yang lain,mereka memilih untuk mengenakan baju kurung sebagai pakaian seragam. Nampak ayu dan sopan.

Pemikiran masyarakat sekarang sudah semakin terbuka, Bukan sahaja berbaju kurung malah ada non muslim yang mengenakan hijab dan menutup aurat dengan sempurna tak ubah seperti yang dituntut dalam agama islam.


Gadis yang dikenali sebagai Jia Qing mengakui sangat selesa mengenakan hijab setiap hari, Menurutnya , mempunyai ramai rakan yang berbangsa melayu membuatkan dia tertarik untuk mengenakan hijab seperti rakan-rakan nya yang lain.




Jia Qing juga mengakui apabila dia menutup aurat perasaan nya lebih tenang,


"I dah berkawan dengan orang malay lama kot , bila i tengok kawan-kawan I bertudung nampak ayu jaa semua , i tertarik dengan malay sebab bila tutup aurat i rasa tenang jaa😊.

Jia Qing juga sempat berkongsi gambar ketika pertama kali menc…

GEGAR VAGANZA MUSIM KE 6 MINGGU KE 2 2019

Hi semua...
Gegar Vaganza 6 2019 minggu ke 2 bersiaran pada 20 oktober 2019. Menampilkan 13 peserta artis-artis hebat yang pernah menggegarkan industri muzik satu masa dulu. Kalau minggu pertama dulu tak de penyingkiran jadi Minggu ke dua ni ada penyingkiran. 
Untuk minggu ke dua kebanyakan peserta masih mendendangkan lagu sendiri. Cuma beberapa peserta je yang menyanyikan lagu penyanyi lain.

Pengacara Jihan dan Nabil masih dengan lawak.membahan diaorang. Memang sejak musim pertama itu lah konsep diaorang dan rasanya tak perlu nak dipertikaikan lagi. 
Walaupun ada penonton yang dah lali tapi isu membahan tak kena tempat ni setiap minggu ada je yang membangkitkan nya. 

Juri jemputan minggu ni ialah Datin Julie Sudiro. Rasanya Astro dah boleh fikir untuk cari juri jemputan yang lebih bernas komen dan kritikan nya. Dah dua minggu kita di jamu dengan juri jemputan yang setakat mengisi kerusi kosong. 
Nak jugar dengar komen2 yang lebih membina dari juri jemputan. Misalnya dari Dato Syafin…

DI MALAYSIA TAK PERNAH ADA AYAM YANG DI SUNTIK HORMON

Tertipu lah sudah selama ni bila saya fikirkan memang ada ayam yang disuntik. Tapi walaupun selama ni saya rasa betul-betul wujud ayam yang disuntik, saya tetap beli ayam dan masak ayam setiap hari. ayam sedap dan anak-anak suka jadi makan je la.



Mulai hari ni tak payah dah nak rasa risau pasal ayam suntik sebab benda ni tak wujud pun di Malaysia. Entah siapa la pandai-pandai cakap ayam yang besar-besar yang dijual tu disuntik dengan hormon untuk mempercepatkan pembesaran ayam.




Tak pasal-pasal saya tertipu.Bukan saya je. Saya percaya pakcik makcik kat kampung nun pun ramai percaya wujudnya ayam yang disuntik ni.

Macam mana yakin sangat ayam suntik ni tak wujud?

Kat Malaysia ni kita ada akta yang melarang penggunaan hormon ke atas haiwan ternakan. Akta Makanan 1983 , Akta Makanan Haiwan 2009 dan juga Badan Berkuasa Kawalan Makanan Dan Dadah (FDA). So mana boleh sesuka hati nak suntik hormon pada ayam.



ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi o…

12 PESERTA DEWI REMAJA 2019 AKAN DIKUARANTIN 54 HARI DAN SOSIAL MEDIA DIPANTAU

Bukan biasa-biasa nampaknya undang-undang baru yang diperketatkan untuk 12 peserta Dewi Remaja 2019 yang bakal berentap pada Edisi ke-10 Dewi Remaja . Rancangan Dewi Remaja 2019 akan disiarkan setiap hari Sabtu pukul 9 malam, bermula 26 Oktober, di Astro Ria (CH 104) dan Ria HD (CH 123).



Kalau korang masih ingat lagi juara Dewi Remaja 2018 tak dapat di muktamatkan gara-gara penarikan balik kemenangan Haneesya gara-gara tersebarnya video nya berhibur di kelab malam. Tak mahu perkara sama berulang, undang-undang dan peraturan diperketatkan dengan mengkuarantin 12 perserta tersebut selama 54 hari dalam sebuah rumah khas sepanjang program ini


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Bukan itu saja, malah akaun media sosial setiap peserta juga akan dipantau agar tidak menimbulkan sebarang perkara negetif hingga menimbulkan perkara yang tidak diingini.

Saya memang bersetuju sangat dengan undang-undang baru ni dan rasanya ramai yang akan s…

SUSHI BUKAN UNTUK MENGENYANGKAN. IA ADALAH SENI UNTUK DERIA DAN OTAK

Saya bukan lah penggemar Sushi. Anak-anak pun tak suka. Diaorang kata rasanya pelik. Saya pulak tak suka sebab bagi saya Sushi ni macam snack saja. Kalau makan mesti tak rasa kenyang. Sudahnya sibuk cari makanan lain.



Rupa-rupanya sangkaan saya memang tepat tentang Sushi ni. Ianya bukan lah makanan yang kita makan untuk bagi rasa kenyang. Pelik jugak bila ada kawan2 yang pergi makan Sushi , semata2 untuk makan Sushi saja. Tertanya2-tanya kenyang ke??


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Tapi tak tahu lah kalau ada yang makan bedal sampai ketat perut tu. Itu ikut suka hati dia lah. Memang orang Malaysia ni kalau makan apa je semuanya nak di telan sampai kenyang. Selagi tak kenyang memang tak bangun la.Hahah .. Cuma mungkin Chef tu pelik tengok. Kat Malaysia je dia nampak orang makan Sushi sampai kenyang.




Ini apa yang saya baca melalui perkongsian netizen di sosial media, Fakta menyatakan Sushi bukan lah makanan yang dimakan untuk…

RAHSIA JANA 4 ANGKA SEMINGGU DENGAN JUALAN DI SHOPEE KINI TERBONGKAR

Suka membeli belah diatas talian tentu akan menemukan anda dengan laman web Shopee. Sekarang Shopee pun dah ada app yang memudahkan kita untuk membeli belah. Sebut je apa saja, semuanya ada di Shopee.



Dengan ada nya Shopee semua orang boleh mula menjana pendapatan. Tapi nak mendapatkan jualan bukan lah perkara yang mudah , bukan juga perkara yang sukar.Ianya bergantung pada usaha anda. Dengan beberapa tips dari mereka yang lebih berpengalaman dalam jualan di Shopee , kini semakin ramai yang menjana 4 angka seminggu dengan berniaga di Shopee,


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Bagi anda yang masih tercari-cari bagaimana nak memulakan perniagaan, anda patut bermula di Shopee. Dengan pelawat seramai 21 juta orang sebulan, peluang untuk anda menjana pendapatan dengan mudah terbuka luas,

Prose jualan yang mudah dan tidak memerlukan anda melayan setiap pelanggan seperti di kedai fizikal memudahkan lagi anda untuk menguruskan perniag…

KENAPA ORANG TAK SUKA PADA NASIHAT DAN TEGURAN ANDA DAN PANDANG RENDAH PADA ANDA

Di Instagram saya juga ada follow artis-artis Malaysia. Saja nak tengok lifestyle diaorang. Bukan semua benda pasal artis ni adalah benda-benda buruk.Ada juga yang menyebarkan semangat dan perkara-perkara positif. Tapi yang selalu menjadi isu bagi artis-artis wanita di Malaysia ni ialah bab aurat atau pun pakai tudung



Kalau bab pakai tudung dan aurat ni , orang Melayu islam ni berani tegur artis je. Kalau orang sekeliling dia memang dia tak berani nak tegur..



ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Cer buka facebook osetat2 jadian facebook ni. Ada je rakan facebook dia yang tak bertudung. Tak de mana nya dia nak tegur. Tau pulak nak jaga hati. Kalau tegur satgi orang  tak nak komen, tak nak like.. orang tak nak kawan..

Kalau saudara mara, kawan seopis, jiran sebelah lagi la tak nak berani tegur..

 "Nanti tak boleh pinjam duit"

"Takut kena sembur depan2 sebab saudara mara kawan2 lagi la kenal saya ni cemana.. Saya pun…